Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies

Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Nieuwe samenwerking Corendon voor culinaire excursies. Foto: Corendon.
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan.  Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning. 

Corendonreizigers boeken deze nieuwe excursie bij hun reisleider, waarbij ze gekoppeld worden aan een lokale familie. Daar krijgen ze letterlijk een kijkje in de keuken en worden ze aan tafel uitgenodigd om een traditionele maaltijd te nuttigen.

"Met deze samenwerking laten we zien dat vakantie meer kan zijn dan zon, zee en strand,” zegt Gunay Uslu, CEO van Corendon. "Onze klanten proeven niet alleen van de lokale keuken, maar ook van de cultuur en het dagelijks leven.” 

Geert Kroos, oprichter van ResiRest: "Samen met Corendon bereiken we nóg meer reizigers en stimuleren we lokale, inclusieve vormen van toerisme. Dat maakt deze samenwerking bijzonder waardevol.” 

Lokale impact

ResiRest is actief in meer dan 40 landen en werkt nauw samen met NGO’s en lokale coördinatoren om voedselveiligheid, hygiëne en fysieke veiligheid te garanderen. Zo’n 90 % van de excursie-opbrengst komt direct terecht bij de ontvangende familie, waardoor zij effectief meeprofiteren van het toerisme in hun regio. 
 
De excursie wordt momenteel aangeboden in Antalya, Alanya, Side en Bodrum. Op een later moment zal de excursie ook vanuit Marmaris en Didim te boeken zijn. Ook kijkt Corendon naar de mogelijkheid om de excursie in andere landen te gaan aanbieden. 
Trefwoorden: Corendon, food, excursie, leisure, reizen, touroperator

CELTH




||| Nieuws |||

22/08/25
Exclusief voor leden
Snellere introductie Community Card
Insiders lanceert Community Card: een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten. Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen.
22/08/25
Exclusief voor leden
GeoFort biedt unieke online ervaring met Minecraft
Erfgoed en culturele attractie GeoFort viert deze zomer een dubbel jubileum: het eigen Minecraft platform GeoCraftNL bestaat 10 jaar op 23 augustus én heeft de mijlpaal bereikt met 75.000 deelnemers.
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...