Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-03-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nederlandse reizigers ontdekken Korea

Aantal bezoekers stijgt met bijna 12 procent

Nederlandse reizigers ontdekken Korea

Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers. In 2023 steeg het aantal Nederlandse reizigers naar Korea met maar liefst 11.8% ten opzichte van het jaar ervoor. Een recordaantal van 55.000 Nederlandse reizigers bezochten het Aziatische land. 


Korea heeft zich de afgelopen jaren stevig op de kaart gezet als een bestemming die zowel cultuurliefhebbers, culinaire avonturiers als natuurliefhebbers aantrekt. Van de futuristische skyline van Seoul en de historische paleizen tot traditionele dorpen en serene tempels en niet te vergeten de ronduit spectaculaire landschappen – Korea biedt een veelzijdige ervaring. Daarnaast heeft de wereldwijde populariteit van K-pop, K-drama’s en de Koreaanse keuken een belangrijke rol gespeeld in het vergroten van de interesse in het land.


De verwachting is dat deze trend zich voortzet in 2025 mede door nieuwe campagnes en samenwerkingen met reisorganisaties. Op maandag 2 juni is een event gepland voor reisprofessionals om kennis te maken met de Koreaanse toerismesector.


Trefwoorden: Reisbestemming, Korea, Aziatisch land

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.