Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week
Opening Dutch Health Week in 2024. Fotograaf Robert Philipse / Jaarbeurs Utrecht.
Utrecht bereidt zich voor op de 3de editie van Dutch Health Week. Van 6 tot en met 13 april 2025 zijn de stad en regio Utrecht weer het kloppend hart van gezond- en fitheid. 

Voor zowel burgers als (zorg)professionals zijn er tal van evenementen en activiteiten met thema’s als eten & drinken, onderwijs, sport en cultuur. Programmalocaties zijn onder andere Hogeschool Utrecht, Green Business Club, bibliotheek Neude, Koninklijke Jaarbeurs, Centraal Museum, museum Flehite Amersfoort en diverse sportverenigingen. 

Dutch Health Week is een initiatief van Jaarbeurs en wordt georganiseerd in nauwe samenwerking met diverse Utrechtse partijen waaronder de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, Economic Board Utrecht, de ROM en Utrecht Business. Dutch Health Week wordt op zondag 6 april tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman.

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "De afgelopen editie van Dutch Health Week was een succes. Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor de komende editie. Ik ben ervan overtuigd dat we ook dit jaar weer een mooi en inspirerende week gaan neerzetten met als gezamenlijke doel: samen gezond!”   

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "Afgelopen maanden is er samen met onze partners hard gewerkt aan het programma voor Dutch Health Week. Ik ben enorm trots op het resultaat waarin we naast de zorgprofessionals op onze zorgvakbeurzen, de gehele stad Utrecht meenemen op onze ‘healthy’ reis en het bewijs leveren dat Utrecht met recht ‘Utrecht, Heart of Health is’.”

Opening tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart'
Dutch Health Week wordt op zondag 6 april op het Jaarbeursplein tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman met het ondertekenen van het manifest van 'Utrecht, Heart of Health' samen met enkele leden van de Economic Board Utrecht.
De opening wordt omlijst met een live performance Tussen Wij en Ik van HKU-alumna Coco van der Wiel om 12.30 uur op het Jaarbeursplein en in de middag om 15.00 uur op het Eemplein in Amersfoort als onderdeel van de expositie 'Art of Health'.
Tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart' kunnen bewoners en bezoekers van Utrecht op het Jaarbeursplein en in de Kinepolis genieten van een gratis toegankelijk cultureel festival. In samenwerking met diverse Utrechtse culturele- en maatschappelijke instelling is een programma samengesteld met muziekoptredens, dans, lezingen, film en een gezellig terras. 

Cor Jansen, Directeur Utrecht Marketing: "Cultuur is zuurstof in en van de samenleving. Het is bewezen dat cultuurbeleving in de breedste zin bijdraagt aan de gezondheid van mensen en aan gezond wonen in de stad en regio. Door economie, zorg en cultuur met elkaar te verbinden, werken we aan een gezonde regio waaraan iedereen bijdraagt. Utrecht vormt het 'Beating Heart' van gezond Nederland”

Het volledige programma is te vinden op dutch-healthweek.nl. 

Trefwoorden: Utrecht, Utrecht Marketing, gezondheid, evenement, strategie, positionering

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...