Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

Tijdens een feestelijk persmoment werd de intensievere samenwerking tussen Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) en de VVV's van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend officieel aangekondigd. Deze stap markeert de opbouw van een gezamenlijke en toekomstbestendige aanpak voor het fysieke en digitale gastheerschap in de regio.

Duurzaam partnerschap

Na vijf jaar van verkenning en een intensief samenwerkingstraject, gebaseerd op adviezen van DestinatieX, is de basis gelegd voor een duurzaam partnerschap tussen BTLH en de lokale VVV's. Shirley Benoit, directeur-bestuurder van BTLH, kijkt met trots vooruit: "De komende twee jaar slaan we de handen ineen om de informatievoorziening en het gastheerschap in de regio verder te professionaliseren. Dit is een belangrijke stap op weg naar een uiteindelijke fusie.” Erwin van Altena, voorzitter van SPW vult aan "Door deze samenwerking groeien we op een natuurlijke en gestructureerde manier naar één gezamenlijke organisatie. Dat is onze stip op de horizon.”

Vrijwilligers en professionalisering

Binnen de VVV's zetten ongeveer 160 vrijwilligers zich in om jaarlijks ruim 30.000 bewoners en bezoekers te informeren. Van Altena benadrukt het belang van hun inzet: "Het is essentieel dat hun inzet naadloos aansluit bij de professionele informatievoorziening, marketing en bestemmingsontwikkeling van BTLH.”

Feestelijke aankondiging

De feestelijke aankondiging vond plaats op het Talland College, waar middelbare scholieren van het PSG een innovatieve presentatie verzorgden in de immersive room. Dankzij de financiële steun van de deelnemende gemeenten wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een regionale productlijn en belevingen die aansluiten bij de identiteit van de regio.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, VVV's, Noord-Holland, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.