Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

Tijdens een feestelijk persmoment werd de intensievere samenwerking tussen Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) en de VVV's van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend officieel aangekondigd. Deze stap markeert de opbouw van een gezamenlijke en toekomstbestendige aanpak voor het fysieke en digitale gastheerschap in de regio.

Duurzaam partnerschap

Na vijf jaar van verkenning en een intensief samenwerkingstraject, gebaseerd op adviezen van DestinatieX, is de basis gelegd voor een duurzaam partnerschap tussen BTLH en de lokale VVV's. Shirley Benoit, directeur-bestuurder van BTLH, kijkt met trots vooruit: "De komende twee jaar slaan we de handen ineen om de informatievoorziening en het gastheerschap in de regio verder te professionaliseren. Dit is een belangrijke stap op weg naar een uiteindelijke fusie.” Erwin van Altena, voorzitter van SPW vult aan "Door deze samenwerking groeien we op een natuurlijke en gestructureerde manier naar één gezamenlijke organisatie. Dat is onze stip op de horizon.”

Vrijwilligers en professionalisering

Binnen de VVV's zetten ongeveer 160 vrijwilligers zich in om jaarlijks ruim 30.000 bewoners en bezoekers te informeren. Van Altena benadrukt het belang van hun inzet: "Het is essentieel dat hun inzet naadloos aansluit bij de professionele informatievoorziening, marketing en bestemmingsontwikkeling van BTLH.”

Feestelijke aankondiging

De feestelijke aankondiging vond plaats op het Talland College, waar middelbare scholieren van het PSG een innovatieve presentatie verzorgden in de immersive room. Dankzij de financiële steun van de deelnemende gemeenten wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een regionale productlijn en belevingen die aansluiten bij de identiteit van de regio.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, VVV's, Noord-Holland, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.
13/05/25
Deal tussen hotelier CitizenM en hotelgigant Marriott is geen bedrijfsovername
De overname lijkt op een klassieke bedrijfsovername, maar in werkelijkheid gaat het om de koop van het merk en de formule.
09/05/25
Exclusief voor leden
Horeca laat miljoenen liggen door te weinig alcoholvrije opties
De horeca mist jaarlijks een omzet van maar liefst €437 miljoen door onvoldoende in te spelen op de groeiende vraag naar alcoholvrije dranken. De verkoop van alcoholvrije drankje groeit sterk maar het aanbod in de horeca is zeer gering.
07/05/25
Van der Valk en Fletcher populairste hotels voor Nederlanders
Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking heeft de afgelopen drie jaar minstens één nacht in een Nederlands hotel doorgebracht. De hotelmarkt in Nederland wordt gedomineerd door Van der Valk en Fletcher Hotels.
07/05/25
Hoe presteerden de horeca en reisbranche in het eerste kwartaal?
De omzet in de Nederlandse vrijetijdssector geeft in de eerste twee maanden van 2025 een wisselend beeld. De horeca zit wat in de min terwijl de reisbranche flink plust.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
18/04/25
Recreatiebranche loopt voorop in uitwerking Stagepact
Overheid, onderwijs en bedrijfsleven hebben op hoofdlijnen afspraken gemaakt over het verbeteren van stages.