Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-02-2025
Auteur: Marc Gerlings

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Valentijnsactie met Reflections in Common. Foto: The Hague & Partners / Marleen Sleeuwits.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.

Deze spiegelattractie voor Valentijnsdag is al mooi maar het krijgt door de DMO en de horeca een stevige extra lading op deze dag van de liefde. Het kan een tip zijn om te bekijken of de activatie ook kan werken in jouw stad of gemeente.
 

Activatieactie

Bij het ‘Reflections in Common’-paviljoen van het Haagse Spiegelfestival krijgen bezoekers de kans om samen met hun geliefde een gratis polaroidfoto te laten maken als blijvende herinnering aan hun liefde voor elkaar. De eerste 50 koppels die de foto delen op social media met hashtag #SpiegelFestivalDH, ontvangen een heerlijk chocoladehart als zoete beloning. De actie werkt door in de lokale horeca.
Op vertoon van hun eigen polaroid kunnen de liefdeskoppels bij deelnemende horecagelegenheden genieten van speciale Valentijnsaanbiedingen. Een glaasje cava bij Brasserie Gallery61, een liefdesgebakje bij Hotel des Indes en Bodega de Posthoorn. Of een romantisch diner bij Restaurant Botanica, Dudok en Gallery61. Genoeg keuze voor een onvergetelijke Valentijnsdate. 

Speels extraatje 

Speelse monumentaliteit is een indrukwekkende installatie bij de Gevangenpoort, een 14e-eeuws rijksmonument in Den Haag. Ooit de toegang tot het Binnenhof en later berucht als de gevangenis van de Gebroeders De Witt. Kunstenaar Feddow Claassen vervangt die oude geschiedenis door een nieuw perspectief. Met rondom aangebrachte aluminium platen creëert hij een effect dat doet denken aan lachspiegels, waarbij de bolle (convexe) en holle (concave) krommingen het beeld vervormen. Bezoekers zien zichzelf en de omgeving als lang en dun of juist kort en breed, wat een speelse draai geeft aan de historische monumentaliteit. Mis deze betoverende toevoeging aan het festival niet! 

Spiegelfestival 

Het Spiegelfestival draait om reflectie: letterlijk en figuurlijk kunnen koppels zichzelf en hun liefde weerspiegeld zien in de unieke magische setting van kunstinstallaties en spiegels. Het Spiegelfestival, te beleven tot en met 2 maart, is onderdeel van BinnenhofBuiten, een project van The Hague & Partners waarbij evenementen en kunst-exposities in het Museumkwartier Den Haag worden ontwikkeld gedurende de renovatie van het Binnenhof. 

Voor meer informatie, bezoek denhaag.com/liefdeschittert. 
Trefwoorden: dmo, Den Haag, citymarketing, activatie, Valentijnsdag

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.