Geplaatst op: 14-02-2025
Auteur: Marc Gerlings

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Valentijnsactie met Reflections in Common. Foto: The Hague & Partners / Marleen Sleeuwits.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.

Deze spiegelattractie voor Valentijnsdag is al mooi maar het krijgt door de DMO en de horeca een stevige extra lading op deze dag van de liefde. Het kan een tip zijn om te bekijken of de activatie ook kan werken in jouw stad of gemeente.
 

Activatieactie

Bij het ‘Reflections in Common’-paviljoen van het Haagse Spiegelfestival krijgen bezoekers de kans om samen met hun geliefde een gratis polaroidfoto te laten maken als blijvende herinnering aan hun liefde voor elkaar. De eerste 50 koppels die de foto delen op social media met hashtag #SpiegelFestivalDH, ontvangen een heerlijk chocoladehart als zoete beloning. De actie werkt door in de lokale horeca.
Op vertoon van hun eigen polaroid kunnen de liefdeskoppels bij deelnemende horecagelegenheden genieten van speciale Valentijnsaanbiedingen. Een glaasje cava bij Brasserie Gallery61, een liefdesgebakje bij Hotel des Indes en Bodega de Posthoorn. Of een romantisch diner bij Restaurant Botanica, Dudok en Gallery61. Genoeg keuze voor een onvergetelijke Valentijnsdate. 

Speels extraatje 

Speelse monumentaliteit is een indrukwekkende installatie bij de Gevangenpoort, een 14e-eeuws rijksmonument in Den Haag. Ooit de toegang tot het Binnenhof en later berucht als de gevangenis van de Gebroeders De Witt. Kunstenaar Feddow Claassen vervangt die oude geschiedenis door een nieuw perspectief. Met rondom aangebrachte aluminium platen creëert hij een effect dat doet denken aan lachspiegels, waarbij de bolle (convexe) en holle (concave) krommingen het beeld vervormen. Bezoekers zien zichzelf en de omgeving als lang en dun of juist kort en breed, wat een speelse draai geeft aan de historische monumentaliteit. Mis deze betoverende toevoeging aan het festival niet! 

Spiegelfestival 

Het Spiegelfestival draait om reflectie: letterlijk en figuurlijk kunnen koppels zichzelf en hun liefde weerspiegeld zien in de unieke magische setting van kunstinstallaties en spiegels. Het Spiegelfestival, te beleven tot en met 2 maart, is onderdeel van BinnenhofBuiten, een project van The Hague & Partners waarbij evenementen en kunst-exposities in het Museumkwartier Den Haag worden ontwikkeld gedurende de renovatie van het Binnenhof. 

Voor meer informatie, bezoek denhaag.com/liefdeschittert. 
Trefwoorden: dmo, Den Haag, citymarketing, activatie, Valentijnsdag

CELTH





||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
04/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe NL country manager Airbnb moet groeicijfer verhogen
Airbnb heeft de Fransman Clément Eulry aangesteld als Country Manager voor Nederland. Nederland speelt een sleutelrol voor Airbnb in Europa, meldt het boekingsplatform.
03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.
20/02/25
Visit Zuid-Limburg viert 140-jarig bestaan en neemt afscheid van Anya Niewierra
Visit Zuid-Limburg heeft gisteren op een druk bezochte bijeenkomst haar 140 jarig jubileum gevierd en afscheid genomen van algemeen directeur Anya Niewierra. Bestuursvoorzitter Wim Heuts reflecteerde op de transformatie van Visit Zuid-Limburg in de afgelopen decennia en de kansen en uitdagingen voor de toekomst.