Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-02-2025
Auteur: Marc Gerlings

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag

Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Valentijnsactie met Reflections in Common. Foto: The Hague & Partners / Marleen Sleeuwits.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.

Deze spiegelattractie voor Valentijnsdag is al mooi maar het krijgt door de DMO en de horeca een stevige extra lading op deze dag van de liefde. Het kan een tip zijn om te bekijken of de activatie ook kan werken in jouw stad of gemeente.
 

Activatieactie

Bij het ‘Reflections in Common’-paviljoen van het Haagse Spiegelfestival krijgen bezoekers de kans om samen met hun geliefde een gratis polaroidfoto te laten maken als blijvende herinnering aan hun liefde voor elkaar. De eerste 50 koppels die de foto delen op social media met hashtag #SpiegelFestivalDH, ontvangen een heerlijk chocoladehart als zoete beloning. De actie werkt door in de lokale horeca.
Op vertoon van hun eigen polaroid kunnen de liefdeskoppels bij deelnemende horecagelegenheden genieten van speciale Valentijnsaanbiedingen. Een glaasje cava bij Brasserie Gallery61, een liefdesgebakje bij Hotel des Indes en Bodega de Posthoorn. Of een romantisch diner bij Restaurant Botanica, Dudok en Gallery61. Genoeg keuze voor een onvergetelijke Valentijnsdate. 

Speels extraatje 

Speelse monumentaliteit is een indrukwekkende installatie bij de Gevangenpoort, een 14e-eeuws rijksmonument in Den Haag. Ooit de toegang tot het Binnenhof en later berucht als de gevangenis van de Gebroeders De Witt. Kunstenaar Feddow Claassen vervangt die oude geschiedenis door een nieuw perspectief. Met rondom aangebrachte aluminium platen creëert hij een effect dat doet denken aan lachspiegels, waarbij de bolle (convexe) en holle (concave) krommingen het beeld vervormen. Bezoekers zien zichzelf en de omgeving als lang en dun of juist kort en breed, wat een speelse draai geeft aan de historische monumentaliteit. Mis deze betoverende toevoeging aan het festival niet! 

Spiegelfestival 

Het Spiegelfestival draait om reflectie: letterlijk en figuurlijk kunnen koppels zichzelf en hun liefde weerspiegeld zien in de unieke magische setting van kunstinstallaties en spiegels. Het Spiegelfestival, te beleven tot en met 2 maart, is onderdeel van BinnenhofBuiten, een project van The Hague & Partners waarbij evenementen en kunst-exposities in het Museumkwartier Den Haag worden ontwikkeld gedurende de renovatie van het Binnenhof. 

Voor meer informatie, bezoek denhaag.com/liefdeschittert. 
Trefwoorden: dmo, Den Haag, citymarketing, activatie, Valentijnsdag

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.