Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-12-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech

Travel & Tech op woensdag 8 en donderdag 9 januari in Koninklijke Jaarbeurs

Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech

 Op woensdag 8 januari 2025 opent de eerste mens-robot van Europa het nieuwe vakevent Travel & Tech. Travel & Tech, georganiseerd door Koninklijke Jaarbeurs heeft als doel de reisbranche te inspireren op het gebied van de digitale transformatie in de reisbranche. Marleen Rompen, beursmanager: "Nu digitalisering en innovatie de reisbranche blijven hervormen, is het cruciaal om voorop te blijven lopen om veiliger, efficiënter en duurzamer reizen te garanderen. Onze missie is het verbinden van experts en professionals die vastbesloten zijn om de manier waarop we reizen te vernieuwen.” Travel & Tech vindt plaats tijdens de Vakantiebeurs en vindt plaats op woensdag 8 en donderdag 9 januari 2025 in Koninklijke Jaarbeurs.

 

Gezamenlijke blik in de toekomst van de reisbranche

Travel & Tech biedt een gezamenlijke blik in de toekomst van de reisbranche met een vol programma met vakexperts, inclusief een speciale startup zone met aandacht voor innovatie in de reisbranche. Het vakevent belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen. Thema’s zoals digitale transformatie, marketing automation, artificial intelligence (AI), virtual & augmented reality (VR & AR) en cybersecurity staan centraal tijdens de eerste editie. Marleen Rompen: "Het speelveld van de reisbranche is volop in beweging. Zowel op het gebied van technologie, e-commerce als marketing. Reisorganisaties moeten steeds meer nadenken over de inzet van slimme data en software. Ontwikkelingen waar we als beursorganisatie adequaat op in willen en moeten spelen.”

 

Internationale reisexperts over digitale transformatie 

Tijdens de eerste editie van Travel & Tech betreden internationale experts het podium. Reisprofessionals uit heel Nederland komen samen om kennis op te doen en te discussiëren over de laatste digitale trends en uitdagingen in de sector. Een greep uit de sprekers: Clare Jones, CEO Polarsteps, deelt haar inzichten over hoe technologische vooruitgang onafhankelijke reizigers in staat stelt om complexe reizen met gemak te plannen. "Met alle technologische vooruitgang van de laatste tijd - niet alleen in AI - wordt technologie steeds belangrijker in de reiswereld. Travel & Tech biedt een platform voor gesprekken over reistechnologie, trends en strategieën. Ik kijk ernaar uit om tijd door te brengen met zo’n inspirerende groep mensen terwijl we samen nadenken over de toekomst van reizen,” aldus Clare Jones. Remy Gieling, AI-expert, gaat in op de manier waarop AI een revolutie teweegbrengt in de reissector. Directeur cyberbeveiliging bij de NS, Dimitri van Zantvliet, gaat dieper in op cyberbedreigingen waar de reissector mee te maken heeft. Marleen Rompen: "We zijn enorm trots dat we voor deze eerste editie uitpakken met een rijkgevuld programma. Ik verheug me erop om de reisbranche een stap verder te gaan helpen in kennisdeling over digitale transformatie.” 

 

Ook exposanten zien uit naar de eerste editie van Travel & Tech. Exposant Daan Lodewijks van TravelSpirit: "Ik kan niet wachten om gedurende deze twee dagen zoveel mogelijk reisorganisaties en ZRA’s te inspireren om hun volgende digitale stap te zetten. Of je nu op zoek bent naar een efficiënte oplossing om digitale offertes te maken, eindelijk werk wilt maken van een app in plaats van papieren reisbescheiden, of de gehele customer journey naar een hoger niveau wilt tillen – op het TravelSpirit Plein en in ons theater vind je volop inspiratie. Samen met onze partners, zoals Mollie, Appit en Airtrotter, hopen we dat iedere bezoeker zichzelf de vraag stelt: wat wordt mijn volgende digitale stap?"

 

Trefwoorden: mens-robot, vernieuwing reizen, reisbranche

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...