Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Vlonderpad in Pannenhoef

Vlonderpad in Pannenhoef
Het oude vlonderpad
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig. 

Door het 100 meter lange vlonderpad, blijven de voeten van de recreanten droog. Op 31 oktober werd het pad officieel geopend. Medewerkers van Brabants Landschap, collega’s van Waterschap Brabantse Delta, een van de vrijwilligers én de directievoorzitter van de Rabobank De Zuidelijke Baronie draaiden samen de laatste plank vast.

De beek de Bijloop werd in de jaren 30 gekanaliseerd, ten behoeve van de landbouw. In 2007 legt Brabants Landschap de beek weer in zijn oorspronkelijke, meanderende bedding. Hierdoor treedt de beek in natte winters buiten de oevers. Daarnaast is er een stuw geplaatst om water vast te houden in het oorspronkelijke Lokkerven. Vroeger kon er worden gezwommen en gevaren op het ven, tot de jaren 30. Toen is het ven – op verzoek van de pastoor van Sprundel, toen hij ontdekte dat er gemengd gezwommen werd – leeggelopen. Het heeft nooit meer vol met water gestaan, maar bleef een moeras. Tot nu. Dankzij de stuw staat het Lokkerven weer vol water. Dit heeft ook effect op de waterstand in de Bijloop, en dus op het wandelpad.
Trefwoorden: Brabant, vlonderpad, recreatie, landschap, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.