Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-10-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuw en toch vertrouwd: Dutch Travel Media Awards

Nieuw en toch vertrouwd: Dutch Travel Media Awards

Nederlandse reisjournalisten en bloggers krijgen in 2025 een nieuwe kans om hun werk te laten schitteren met de introductie van de Dutch Travel Media Awards. Deze nieuwe prijzen, geïnitieerd door Baltus Communications en CommuniGate PR & Marketing, worden voor het eerst uitgereikt in het najaar van 2025. De aankondiging vond plaats tijdens de jaarlijkse TravelPRESSentation in Den Haag.

TravelPRESSentation is een initiatief van de gerenommeerde Haagse PR-bureaus CommuniGate PR en Baltus Communications, beide gespecialiseerd in de reissector. Dit jaarlijkse evenement is uitgegroeid tot een toonaangevende reis media workshop, waar meer dan 70 professionele reisjournalisten en contentmakers samenkomen

De Dutch Travel Media Awards zijn bedoeld om uitmuntende reisproducties in Nederland te belonen. Ze vervangen de voormalige Aad Struijs Persprijs en richten zich op drie categorieën: online, print en een vrije categorie. Ondersteund door onder andere de ANVR en Holland America Line, leggen deze prijzen de nadruk op creativiteit, inhoud en kwaliteit.

Een jury van experts, waaronder Hanita van der Meer (ANVR), Sara van Geloven (voormalig Lonely Planet) en Ron Peereboom Voller (RonReizen), zal de inzendingen beoordelen. De inschrijvingen openen begin 2025, en verdere details volgen binnenkort. Deze awards zetten een nieuwe standaard voor inspirerende reisjournalistiek in Nederland.

Trefwoorden: toerisme, reizen, vakanties, reisbranche, media, pers, awards

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
19/05/25
Wisselend beeld Gelders dagbezoek in meivakantie
In de meivakantie hebben attracties op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen meer bezoek ontvangen dan een jaar eerder. Het was wel rustiger in de binnensteden en in de natuur. Er waren meer bezoekers uit andere regio’s.
19/05/25
Efteling presenteert 'Prinses op de Erwt' met donkere huidskleur
De Efteling heeft met ‘De Prinses op de Erwt’ haar nieuwste sprookje gepresenteerd. De prinses heeft voor het eerst een donkere huidskleur. Volgens lector storytelling Moniek Hover van de Breda University of Applied Sciences past een dergelijke verandering prima bij het fenomeen sprookje.
13/05/25
Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen
Ruim 1,4 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld brachten een bezoek aan de keukenhof en beoordeelden het bezoek met een 8,7.
08/05/25
Elektrische Efteling-stoomtrein rijdt eerste rondje
Na een jaar in Engeland te zijn geweest voor een onzichtbare metamorfose reed Aagje haar eerste rondje met een elektrische aandrijving.