Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming

Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming

Tijdens een inspirerend netwerkevent op 8 oktober bij Lokaal 55 in Sneek presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine. Dit magazine positioneert Friesland als dé duurzame congresbestemming van Nederland. De organisatie benadrukt hoe de provincie een aantrekkelijke locatie is voor zakelijke bijeenkomsten en congressen, met een sterke focus op innovatie en duurzaamheid.


"Als Friesland Convention Partners werken we nauw samen met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers door heel Fryslân. Ons gezamenlijke doel is om meer kenniscongressen naar de regio te halen en Friesland te profileren als een plek waar duurzaamheid en kennis elkaar versterken," zegt Hendrina Zijlstra, Programma Manager bij Friesland Convention Partners. "Met congressen over thema’s zoals watertechnologie, duurzame landbouw en circulaire economie dragen we bij aan het versterken van het imago van Fryslân en stimuleren we de brede welvaart in de regio." Tijdens het netwerkevent waren er sprekers en zeepkistsessies waarin de nieuwste trends, samenwerkingskansen en ontwikkelingen op het gebied van zakelijk toerisme werden belicht.

 

Een succesverhaal: Nationale Conferentie Circulaire Economie

Een recent succesverhaal is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. "We hebben nauw samengewerkt met Vereniging Circulair Friesland om dit congres naar onze provincie te halen. Friesland Convention Partners ondersteunde het proces door advies te geven over zakelijk toerisme en het ontwikkelen van een bidbook. Dit resulteerde in een gezamenlijk bidbook dat de doorslag gaf om het congres in Friesland te hosten," aldus Zijlstra.


Friesland als duurzame congresbestemming

Bij congressen in Friesland zet de organisatie sterk in op duurzame keuzes, van locaties tot vervoer en badges. Een uitstekend voorbeeld hiervan is het Springtij Forum, dat jaarlijks op Terschelling plaatsvindt. Piet Noordenbos, medeoprichter van het Springtij Forum, sprak zowel in het magazine als op het event. "Jaarlijks komen meer dan 800 professionals naar Terschelling om samen de transitie naar een duurzaam Nederland te versnellen. Springtij is niet zomaar een evenement; het speelt zich af op zorgvuldig uitgekozen locaties verspreid over het hele eiland, wat zorgt voor een bijzondere sfeer. De afstand naar een eiland of naar de provincie Friesland moet je niet zien als tijdsverlies, maar als tijdwinst. De tijd om er te komen creëert letterlijk afstand en hiermee ruimte voor nieuwe inzichten. Dit soort ervaringen maken Friesland een geweldige keuze voor eventplanners die verder willen kijken dan de standaardopties."


Inspiratie: Nieuw magazine en website

Een congres in Fryslân beleef je anders dan waar ook in Nederland. Als je wilt, is de hele provincie jouw congreslocatie. Het nieuwe magazine en de vernieuwde website dienen als visitekaartje om de unieke mogelijkheden van de provincie te promoten. Het inspiratiemagazine is beschikbaar online en offline via de website.

Link: https://www.conventionsinfriesland.nl/nl
Trefwoorden: Nieuw magazine, congresbestemming, marketing, evenement

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.