Geplaatst op: 10-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming

Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming

Tijdens een inspirerend netwerkevent op 8 oktober bij Lokaal 55 in Sneek presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine. Dit magazine positioneert Friesland als dé duurzame congresbestemming van Nederland. De organisatie benadrukt hoe de provincie een aantrekkelijke locatie is voor zakelijke bijeenkomsten en congressen, met een sterke focus op innovatie en duurzaamheid.


"Als Friesland Convention Partners werken we nauw samen met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers door heel Fryslân. Ons gezamenlijke doel is om meer kenniscongressen naar de regio te halen en Friesland te profileren als een plek waar duurzaamheid en kennis elkaar versterken," zegt Hendrina Zijlstra, Programma Manager bij Friesland Convention Partners. "Met congressen over thema’s zoals watertechnologie, duurzame landbouw en circulaire economie dragen we bij aan het versterken van het imago van Fryslân en stimuleren we de brede welvaart in de regio." Tijdens het netwerkevent waren er sprekers en zeepkistsessies waarin de nieuwste trends, samenwerkingskansen en ontwikkelingen op het gebied van zakelijk toerisme werden belicht.

 

Een succesverhaal: Nationale Conferentie Circulaire Economie

Een recent succesverhaal is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. "We hebben nauw samengewerkt met Vereniging Circulair Friesland om dit congres naar onze provincie te halen. Friesland Convention Partners ondersteunde het proces door advies te geven over zakelijk toerisme en het ontwikkelen van een bidbook. Dit resulteerde in een gezamenlijk bidbook dat de doorslag gaf om het congres in Friesland te hosten," aldus Zijlstra.


Friesland als duurzame congresbestemming

Bij congressen in Friesland zet de organisatie sterk in op duurzame keuzes, van locaties tot vervoer en badges. Een uitstekend voorbeeld hiervan is het Springtij Forum, dat jaarlijks op Terschelling plaatsvindt. Piet Noordenbos, medeoprichter van het Springtij Forum, sprak zowel in het magazine als op het event. "Jaarlijks komen meer dan 800 professionals naar Terschelling om samen de transitie naar een duurzaam Nederland te versnellen. Springtij is niet zomaar een evenement; het speelt zich af op zorgvuldig uitgekozen locaties verspreid over het hele eiland, wat zorgt voor een bijzondere sfeer. De afstand naar een eiland of naar de provincie Friesland moet je niet zien als tijdsverlies, maar als tijdwinst. De tijd om er te komen creëert letterlijk afstand en hiermee ruimte voor nieuwe inzichten. Dit soort ervaringen maken Friesland een geweldige keuze voor eventplanners die verder willen kijken dan de standaardopties."


Inspiratie: Nieuw magazine en website

Een congres in Fryslân beleef je anders dan waar ook in Nederland. Als je wilt, is de hele provincie jouw congreslocatie. Het nieuwe magazine en de vernieuwde website dienen als visitekaartje om de unieke mogelijkheden van de provincie te promoten. Het inspiratiemagazine is beschikbaar online en offline via de website.

Link: https://www.conventionsinfriesland.nl/nl
Trefwoorden: Nieuw magazine, congresbestemming, marketing, evenement

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
04/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe NL country manager Airbnb moet groeicijfer verhogen
Airbnb heeft de Fransman Clément Eulry aangesteld als Country Manager voor Nederland. Nederland speelt een sleutelrol voor Airbnb in Europa, meldt het boekingsplatform.
03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.