Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Grootste sportevenement van Nederland zit krap in vrijwilligers

Grootste sportevenement van Nederland zit krap in vrijwilligers
Dam tot Dam nog op zoek naar vrijwilligers. Foto Le Champion.
In het weekend van 21 en 22 september zal het Dam tot Dam Weekend weer plaatsvinden. Met ruim 80.000 deelnemers is dit het sportiefste weekend van Nederland. Er zijn niet genoeg vrijwilligers om dat allemaal te begeleiden.

Sportorganisatie Le Champion is druk bezig om de evenementen voor te bereiden en te zorgen dat duizenden deelnemers gaan genieten van hun sportprestatie. Op zaterdag organiseert Le Champion de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht en in de avond de Damloop by night. Op zondag vinden de Saxo Dam tot Dam FietsClassic en de traditionele NN Dam tot Damloop plaats. Ruim 1.500 vrijwilligers, groepen en (sport)verenigingen helpen jaarlijks mee om deze evenementen tot een geweldig succes te maken.

Vrijwilligerstaken

Eigenlijk is voor alle taken een tekort. Organisator Le Champion zoekt nog naar vrijwilligers die willen en kunnen helpen bij dit prachtige weekend. Op een verzorgingspost, als verkeersregelaar, als uitpijler, helpen bij de opbouw, helpen op het parcours en bij vele mooie andere taken.

Vrijwilligers ontvangen een lunchpakket, een herinneringsshirt, koffie/ thee, een gezellige maaltijd na afloop (op zondag) en natuurlijk een  gezellige en dankbare dag. Ook krijgen vrijwilligers de reiskosten vergoed. Vrijwilligers kunnen helpen op één of meerdere dagen. Ook als ze met een groep vrienden, collega’s of familie willen helpen, is dat mogelijk.
Trefwoorden: evenement, vrijwilliger, sport

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.