Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Horecava Awards 2025: Innovatie en duurzaamheid Centraal

Horecava Awards 2025: Innovatie en duurzaamheid Centraal
De winnaars van 2024

De Horecava Awards keren in 2025 terug met een vernieuwd format. De inschrijving is geopend voor drie nieuwe prijzen: de Horecava Innovation Award, de Horecava Sustainability Award en de Horecava Public Award. Deze veranderingen benadrukken de focus op baanbrekende innovaties en duurzaamheid binnen de foodservicebranche. Het publiek krijgt ook een stem in het kiezen van hun favoriete innovatie.

Twee hoofdprijzen

Vanaf de komende editie worden twee hoofdprijzen uitgereikt: de Horecava Innovation Award en de Horecava Sustainability Award. De Innovation Award gaat naar de innovatie die de grootste positieve impact heeft op de bedrijfsvoering, terwijl de Sustainability Award wordt toegekend aan de innovatie met de meest duurzame, toekomstgerichte visie. De winnaars worden bepaald door een onafhankelijk jurytraject en de uitreiking vindt plaats op de eerste beursdag van Horecava op maandag 13 januari 2025.

Publieksprijs

Nieuw dit jaar is de Horecava Public Award, waarbij professionals uit de industrie kunnen stemmen op de meest indrukwekkende innovatie. Genomineerden kunnen voorafgaand aan de beurs stemmen werven en tijdens de uitreiking kunnen genodigden hun stem uitbrengen.

Waarom deelnemen?

De Horecava Awards bieden een unieke kans om innovatieve producten of concepten te presenteren aan een breed publiek van horecaprofessionals, investeerders en grote afnemers. Genomineerden krijgen de mogelijkheid om hun innovaties te tonen aan meer dan 60.000 bezoekers, worden gepubliceerd in landelijke media en krijgen uitgebreide online aandacht. Dit leidt tot extra zichtbaarheid en naamsbekendheid, en kan een belangrijke impuls geven aan de omzet en uitrol van de innovatie.

Inschrijven

Deelname staat open voor alle fabrikanten, ontwikkelaars, leveranciers en andere instanties die producten of concepten aanbieden aan de Nederlandse foodservice- en hospitalitybranche. Zowel exposanten als niet-exposanten van Horecava kunnen zich inschrijven en deelname is gratis. Iedereen met een innovatief product of concept dat de toekomst van de foodservicebranche vormgeeft, kan meedoen aan de vernieuwde Horecava Awards.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, innovatie, duurzaamheid, awards

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...