Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan
Iedereen tot 27 jaar die een reservering maakt bij de Nederlandse JRE-restaurants van 7 tot 13 oktober, krijgt  vijftig procent korting op de menuprijs. Jongeren hebben 'koudwatervrees', merkt de horecaorganisatie.

41 restaurants, verspreidt over heel Nederland en één op Bonaire,  doen mee met de actie. Met deze actie willen de gezamenlijke ondernemers de nieuwe generatie laten kennis maken met fine dining in een ontspannen sfeer. De terughoudendheid bij deze jonge doelgroep heeft niet alleen met prijs te maken.

"Koudwatervrees”

Marko Karelse, voorzitter JRE-Nederland en eigenaar van Villa La Ruche in Voorburg: "Restaurateurs zien best wel wat "koudwatervrees” bij deze generatie. Ze geven gerust veel geld uit aan een dance- of muziekfestival, maar een fine dining restaurant met een Michelinster wordt als duur en zelfs een beetje streng gezien. Met deze actie bewijzen wij met alle 42 leden van JRE-Nederland graag het tegendeel.”

Er kan vanaf nu telefonisch of in sommige gevallen online worden gereserveerd bij het restaurant naar keuze onder vermeldingen van "Jongerenweek”. De reserveringen verlopen op basis van beschikbaarheid en zijn niet geldig in combinatie met andere acties of aanbiedingen. Om er zeker van te zijn dat men aan de opgestelde actievoorwaarden voldoet, vragen de restaurants je een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

De actie is een initiatief van JRE-Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door vaste partner illy caffè. Drie deelnemers aan de actie maken kans op een illy koffiemachine, JRE Giftcard ter waarde van €225,- te besteden bij een JRE-restaurant naar keuze of een illy Art Collectie. Voor meer informatie en de actievoorwaarden, kijk op jre.eu/nl/jre-jongerenweek

JRE-Jeunes Restaurateurs is een vereniging van jonge restaurateurs die hun talent en passie voor gastronomie delen met gelijkgestemden. De vereniging telt meer dan 390 restaurants en 160 hotels verspreid over 16 landen. Bij JRE draait alles om delen, stimuleren en inspireren. JRE chefs combineren top-kooktalent met passie voor de keuken en het gebruik van lokale producten met behoud van traditie. Voor meer informatie over deze vereniging, zie JRE.nl

Trefwoorden: horeca, fine dining, doelgroep, marketing, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...