Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2024
Auteur: Marc Gerlings

Hoe vertel je het perfecte verhaal over je streek? Pak magazine R&T mei erbij

Hoe vertel je het perfecte verhaal over je streek? Pak magazine R&T mei erbij
Deze keer in de serie Captains of Industry: Kees Rutten (Leisurelands).
Afgelopen week viel R&T magazine op de mat. Het is weer een tof nummer met veel 'best practices', kennis en onderzoek, backcasting en balans terugbrengen in toerisme.

De opening is voor de serie 'Captain of industry' met Kees Rutten van  Leisurelands. Liefst 4,5 miljoen mensen bezoeken zijn recreatiegebieden. De organisatie maakt een innovatieslag door. Absoluut het lezen waard.

Anya Niewierra (directeur Visit Zuid-Limburg) is openhartig over de drukte in haar regio. Het wringt en schuurt tussen dagrecreanten, verblijfsgasten en inwoners.

Hoe bereik je klimaatdoelen in de reisindustrie? Backcasting met expert Albert Postma.

Marieke Politiek en Evelien Visser-Jonk over de opvallende resultaten van het Nieuw Nederlands Vrijetijdsonderzoek. "Rustzoekers lijken wat vaker activeiten te ondernemen dan de andere leefstijlen." Een artikel vol met tips over vrijetijdsgedrag van Nederlanders.

Uiteraard een terugblik op het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met topsprekers Peter de Wilde (Toerisme Vlaanderen en Frank Radstake (ANVR).

Storytelling, hoe word je daarin een expert? Achterhoek Toerisme zette het BUas kennisprogramma in met prachtige voorbeelden als resultaat.

Wil je het beste vakantiepark van Nederland zijn? Dan moet je het logistiek op orde hebben. Hof van Saksen bouwde een nieuw ongekend goed logistiek hart en R&T kreeg een rondleiding van eigenaar Gerro Vonk.

Nationaal en regionaal wordt gekozen voor de opzet van de altijd populaire themajaren. Maar hoe doe je dat goed. Elizabeth Stoit en Carolien Nederlof blikken terug op de door hen georganiseerde jaren. Om het je makkelijk te maken, je krijgt ook 10 gouden tips.

Rob Vrolijks en Jappe Eggink over jachthavens en watersport. Van parkeerplek naar verblijfsplek.

Keuzestress zit het geluksgevoel van reizigers dwars. Hoe zet je als touroperator of regio dan wel goed je reisproducten in de markt. Onderzoek onder leiding van Ondrej Mitas

Er zijn nog meer artikelen te lezen in deze R&T. En vergeet ook niet het korte nieuws, Het Project en productnieuws. Dit wil je toch niet missen! Neem een abonnement op magazine R&T.
Trefwoorden: R&T, mei, magazine, inhoud

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...