Geplaatst op: 22-05-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert

Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert

Op dinsdag 14 mei zijn negen nieuwe Hart van Limburg VVV-gidsen in Roermond geïnstalleerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Statenzaal van het Stadhuis.

In aanwezigheid van genodigden namen zij hun plek in als de nieuwe gezichten voor de rondleidingen in deze prachtige stad.


Burgemeester Hoogtanders overhandigde de VVV-badges aan de gidsen, Giel Polman, directeur van Limburg Marketing/ Hart van Limburg, trad op als gastheer.

 

De gidsen hebben een intensieve cursus afgerond die in maart 2023 is gestart en een jaar duurde. Hun toewijding, passie en ‘leefde veur de Sjtad’ werd beloond met deze officiële erkenning. Met hun toetreding tot het team, dat nu inzetbaar is voor wel 5 talen, stijgt het aantal VVV-gidsen in Roermond tot 32.

 

Tijdens de speeches werd de waarde van toerisme voor de regio en de rol van de gidsen als ambassadeurs van de stad nog eens benadrukt.

 

In Stevensweert worden donderdag 16 mei twee nieuwe VVV-gidsen geïnstalleerd in het bijzijn van collega gidsen en het bestuur van het Streekmuseum Ohé en Laak. Zij legden een proef van bekwaamheid af voor de cursusleiders Piet Vinken en Hans Richter.

 

Een stadswandeling onder leiding van een VVV-gids, is een kans om bezoekers te laten kennismaken met de rijke geschiedenis, de bruisende cultuur en de verborgen pareltjes van de stad Roermond en vestingstadje Stevensweert. Deze nieuwe gidsen zijn klaar om de rol van Hart van Limburg ambassadeur vol trots te vervullen.

CELTH
 








||| Nieuws |||

19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.
28/06/24
Vliegen op z’n Twents
Twente Marketing lanceerde de nieuwe ‘Vliegvakantie op z’n Twents’ campagne. Want voor een unieke vakantie hoef je echt niet altijd het vliegtuig te pakken.
28/06/24
Meer bezoek voor Breda
Breda timmert toeristisch hard aan de weg en is inmiddels de zesde best bezochte stad van Nederland.
27/06/24
Exclusief voor leden
Hooikade Delft weer plek om van 'Zicht op Delft' te genieten
Aan de Hooikade in Delft schilderde de Delftse meesterschilder Johannes Vermeer zijn ‘Zicht op Delft’, het bekendste Hollandse stadsgezicht van de 17e eeuw. Met een reproductie aan de waterkant, een informatiepaneel, een innovatieve kijker en verhalenbanken brengen Delft Marketing en het Vermeer Centrum Delft de beroemde Delftenaar terug aan de Hooikade.
25/06/24
Succesvol jaar voor MarketingOost
MarketingOost meldt in haar jaarverslag een succesvol 2023 met 9,1 miljoen overnachtingen in Overijssel en sterk online bereik. Het Hanzejaar, met ruim 100 evenementen, zorgde voor grote betrokkenheid van zowel bewoners als bezoekers. Daarnaast trok de campagne ‘Overijssel verrijkt je’ veel landelijke aandacht.
24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
17/06/24
Nieuw VVV infopunt voor Tilburg
Tilburg heeft een gloednieuw informatiepunt op het station. Na zeven jaar vond Stichting Marketing Tilburg dat het merk Tilburg een nieuw jasje verdiende. Daarom lanceerden ze twee nieuwe websites én ging een nieuw informatiepunt open op het station: info in Tilburg.
07/06/24
De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.