Geplaatst op: 22-05-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert

Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert

Op dinsdag 14 mei zijn negen nieuwe Hart van Limburg VVV-gidsen in Roermond geïnstalleerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Statenzaal van het Stadhuis.

In aanwezigheid van genodigden namen zij hun plek in als de nieuwe gezichten voor de rondleidingen in deze prachtige stad.


Burgemeester Hoogtanders overhandigde de VVV-badges aan de gidsen, Giel Polman, directeur van Limburg Marketing/ Hart van Limburg, trad op als gastheer.

 

De gidsen hebben een intensieve cursus afgerond die in maart 2023 is gestart en een jaar duurde. Hun toewijding, passie en ‘leefde veur de Sjtad’ werd beloond met deze officiële erkenning. Met hun toetreding tot het team, dat nu inzetbaar is voor wel 5 talen, stijgt het aantal VVV-gidsen in Roermond tot 32.

 

Tijdens de speeches werd de waarde van toerisme voor de regio en de rol van de gidsen als ambassadeurs van de stad nog eens benadrukt.

 

In Stevensweert worden donderdag 16 mei twee nieuwe VVV-gidsen geïnstalleerd in het bijzijn van collega gidsen en het bestuur van het Streekmuseum Ohé en Laak. Zij legden een proef van bekwaamheid af voor de cursusleiders Piet Vinken en Hans Richter.

 

Een stadswandeling onder leiding van een VVV-gids, is een kans om bezoekers te laten kennismaken met de rijke geschiedenis, de bruisende cultuur en de verborgen pareltjes van de stad Roermond en vestingstadje Stevensweert. Deze nieuwe gidsen zijn klaar om de rol van Hart van Limburg ambassadeur vol trots te vervullen.

CELTH



||| Nieuws |||

12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.