Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Interactieve inspiratiewand bij Landal Stroombroek

Interactieve inspiratiewand bij Landal Stroombroek

Op Landal Stroombroek hebben Arno Valen (general manager Landal Stroombroek) en Manuel Hezeman (directeur Achterhoek Toerisme) een nieuwe inspiratiewand in gebruik genomen. Deze wand geeft bezoekers van het Landal park op een interactieve manier inspiratie over belevenissen in de omgeving.

In het centrale hoofdgebouw is naast de receptie een informatieruimte voor bezoekers. Tot voor kort waren hier veel folders uit de omgeving te vinden en wanden van twee gemeenten met verschillende stijlen en uitstralingen.

Laten zien wat er in de omgeving te beleven is

Jaarlijks ontvangt het Landal park veel bezoekers waarvan het van belang is om ze te laten zien wat er in de omgeving allemaal te doen is. Dat was de reden voor Landal Stroombroek, Achterhoek Toerisme en de omliggende gemeenten om de handen ineen te slaan en deze ruimte te vernieuwen tot een inspirerende omgeving voor bezoekers.

Eenduidige uitstraling

De vernieuwde ruimte heeft een eenduidige Achterhoek uitstraling, waar het natuurthema duidelijk zichtbaar is. De zuilen in de ruimte zijn bekleed met een natuurprint en bevatten kindertips. Andere thema’s die aan de orde komen zijn kastelen en erfgoed, routes en zien & doen. Ook worden er bezoektips gegeven direct over de grens.

Aanraakwand

Op een wand over erfgoed in de regio kunnen bezoekers iconen op een grote kaart aanraken. Bij aanraking van het icoon (bijvoorbeeld een kasteel, een hanzestad of een monument) verschijnen op een beeldscherm tips over de bezienswaardigheid en hoe je deze zelf kan bezoeken. Verderop kunnen bezoekers panelen uit een hoektafel omhoog trekken en ontdekken wat er te beleven is in de directe omgeving van het park. Ernaast is een overzicht van leuke routes, zodat bezoekers er zelf te voet, op de fiets of met de mountainbike op uit kunnen gaan.

Tocuhscreen

Tot slot is er in de ruimte een touchscreen te vinden waarin bezoekers zelf op zoek kunnen naar attracties, musea, restaurants, routes en vele andere zaken. De informatie kan worden overgezet op de mobiele telefoon via een QR code of door het downloaden van de Achterhoek Route App.

Realisatie

De realisatie van het inspiratiepunt is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Achterhoek Toerisme, Provincie Gelderland, Landal Stroombroek en de gemeenten Montferland, Doetinchem en Oude IJsselstreek.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dmo, Gelderland,

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.