Vandaag is de eerste dag van de Recreatie Vakbeurs 2023. NRIT maakt in
samenwerking met de beursorganisatie een dagjournaal. In dit eerste journaal
Geert Dijks (HISWA-RECRON), een mooie pod, wat licht en geluid betekent voor
vakantieparken en waarom moet je kinderen uitdagende speelomgevingen bieden.
De beurs biedt drie dagen lang alles wat je nodig hebt voor campings, attracties,
vakantieparken en recreatielocaties. Geert Dijks, directeur HISWA-RECRON,
meldde aan onze redactie dat het nog niet is gedaan met het plan om logies naar
een hoger btw-tarief te brengen. Daarom openen we met dit onderwerp omdat het alle
bedrijven kan raken die overnachtingsmogelijkheden aanbieden. Pieter Omtzigt is de bedenker van de btw-verhoging.
Je kunt nog de Recreatie Vakbeurs 2023 bezoeken op woensdag 15 en donderdag 16 november. Je kunt je hier gratis registreren als vakbezoeker.
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.