Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout

Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout
De vrijwilligers van de VVV

Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in beide plaatsen. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Beide vestigingen hebben tot nu toe dit jaar bijna 35.000 bezoekers getrokken.

Het grootst is de groei in Noordwijk, waar sinds februari 2022 de nieuwe vestiging in de Hoofdstraat open is. Ook de verhuizing naar de nieuwe vestiging van VVV Noordwijkerhout heeft een positief effect gehad op de bezoekersaantallen.

Bezoekersaantallen

Ten opzichte van 2022 is het aantal bezoekers in VVV Noordwijk gegroeid van 15.097 naar 23.358 tot en met oktober 2023. Vooral in het voorjaar, tijdens het bloemenseizoen en in de zomer wisten de bezoekers uit binnen- en buitenland de VVV aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee steeds beter te vinden, met in juli en augustus bijna elke dag meer dan 200 bezoekers.

In Noordwijkerhout is er ook een stijging van het aantal bezoekers van 10.260 in 2022 naar 11.166 tot en met oktober 2023. April is in Noordwijkerhout de topmaand, vooral tijdens de week voorafgaand aan het Bloemencorso waar op de vrijdag 510 bezoekers VVV Noordwijkerhout bezochten.

Lokale informatie en producten

Bezoekers komen vooral naar de VVV’s voor informatie over de omgeving, de mogelijkheden en mooie fiets- en wandelroutes, waar de vrijwilligers ze graag van de leukste lokale tips voorzien. Daarnaast is er bij de VVV’s veel vraag naar ansichtkaarten, cadeaukaarten en lokale producten, zoals de Noordwijk Thee. Van oudsher komen in Noordwijkerhout naast de bezoekers uit binnen- en buitenland ook veel lokale bewoners naar de VVV.

Trefwoorden: dmo's, vvv's, Zuid-Holland

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...