Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2023

Digitale duik – groeien in de recreatiesector

Digitale duik – groeien in de recreatiesector
Belangrijke stap: Verzamel positieve online beoordelingen.

Online aanwezigheid speelt een sleutelrol in het succes van elk bedrijf, en dit geldt al helemaal voor de recreatiesector. Of je nu een camping runt, een attractiepark beheert, of outdoor-activiteiten aanbiedt, het is essentieel om je doelgroep te bereiken waar ze het meest actief zijn: online. Dit artikel belicht een aantal voordelen van marketing en online vindbaarheid binnen de recreatiesector.


Bereik effectief je doelgroep

De recreatiesector is enorm divers, wat daardoor ook geldt voor de doelgroepen die je aantrekt. Digitale marketing stelt je in staat om verschillende kanalen in te zetten om specifieke segmenten van je doelgroep gericht aan te spreken. Dit kan je aanpakken via online advertenties (SEA en social media advertising), zoekmachine optimalisatie (SEO), of andere online kanalen. Je kunt per kanaal en uiting de boodschap nauwkeurig afstemmen op de beoogde doelgroep en zo de impact van je marketinginspanningen maximaliseren.


Verhoog je online zichtbaarheid

Potentiële klanten beginnen of eindigen hun zoektocht naar recreatie-activiteiten vaak online. Dit kan zijn omdat ze inspiratie zoeken, maar ook omdat ze benieuwd zijn naar de ervaringen van anderen. Deze klanten kan je binnenslepen door te investeren in goede SEO, technische SEO, en pay-per-click (PPC) advertenties, zodat ze jóuw bedrijf als eerste zien in de zoekresultaten. Dan is de kans op websitebezoeken en boekingen ook gelijk een stuk hoger!


Sterke website

Wanneer je klanten naar je website toe lokt, is het wel essentieel dat je ze ontvangt op een professionele en gebruiksvriendelijke website. Het is het eerste wat ze zien, dus een eerste indruk is dan ook cruciaal. Je website moet daarom mobielvriendelijk zijn, snel laden en voorzien zijn van aantrekkelijke foto’s en nuttige informatie. Ook actief zijn op social media en het verzamelen van positieve online beoordelingen zijn belangrijke stappen, want dat is hoe je klanten uiteindelijk over de grens kan trekken.


Klantenbinding

Activiteiten binnen de recreatiesector zijn voor je klanten vaak uitjes, en die uitjes nemen constant andere vormen aan. Klantenbinding is daarom nogal een uitdaging, maar ook dit kan je opvangen met digital marketing. Bouw een relatie met je klanten op via e-mailmarketing, deel nieuwtjes en leuke aanbiedingen via social media, en moedig zo je klanten aan om bij je terug te keren.


Binnen de recreatiesector is het al helemaal essentieel om competitief te blijven en te groeien, want de concurrentie is moordend. Door te investeren in goede online marketing kan je je doelgroep effectiever bereiken, je online zichtbaarheid verhogen, en waardevolle klantrelaties opbouwen. Zo blijf je je concurrentie voor!


Hulp nodig?

Heb je er zelf weinig verstand van, maar wil je wél profiteren van de voordelen? Overweeg dan om een internet marketing bureau in te schakelen. Zij hebben de juiste expertise in huis om jouw bedrijf digitaal te laten stralen!

Trefwoorden: digitalisering, toerisme, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.