In Delft ontmoet je Johannes
Vermeer samen met zijn muze Pearl (Meisje
met de parel) tijdens een podwalk over het leven van Vermeer.
Na het downloaden van de Vizgu
bezoekersapp ontmoet je Johannes en zijn muze ‘Pearl’. Delft laat de stemmen
van toen en nu horen in een wandeling door het leven van Vermeer. De ‘sassy’
Pearl zet de geschiedenis voor je op scherp, terwijl Johannes graag
vasthoudt aan vroeger. Nieuwsgierig naar de podwalk? Je ontdekt het hier.
Afgelopen maanden besteedde Delft Marketing aan het ontwikkelen en testen van de Vizgu app en podwalk. De nodige aanpassingen zijn gedaan om de beleving te optimaliseren. En nu
is hij klaar om te delen wat mooi aansluit bij Oktober Wandelmaand. Delft
Marketing promoot de app en podwalk onder meer met behulp van een META campagne, promotiematerialen en een online toolkit
die voor iedereen in Delft beschikbaar is.
De podwalk en app zijn tot stand
gekomen door een samenwerking van Delft Marketing en NSC Cultuur in opdracht
van de gemeente Delft.
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.