Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

ADO steunt jaar Escher

ADO steunt jaar Escher
Uniek shirt draagt jaar Escher uit. Foto: ADO.

Eredivisie voetbalclub ADO Den Haag presenteert ter ere van de 125ste geboortedag van graficus M.C. Escher een exclusief en artistiek shirt. De club helpt de stad Den Haag met het themajaar Escher. Het betekent ook extra activatie voor bezoek aan Escher in het Paleis.

 

Dit speciale ADO Den Haag shirt is een vrije interpretatie op de collectie van het Escher in Het Paleis. Het combineert de zwart-witte kleuren met kenmerkende Italiaanse blokken, verwijzingen naar grafische technieken en illusies waar ook Escher bekend om staat. Het resultaat is een opvallend ontwerp dat de verbinding legt tussen voetbal, kunst en de trots voor onze stad Den Haag, melden de club en dmo The Hague & Partners.

 

Op vrijdag 6 oktober speelt ADO Den Haag de wedstrijd tegen TOP Oss in deze unieke shirts. Dit gebeurt eenmalig zonder de sponsoren Hommerson, Biersteker, Veneco en Sir Winston die voor dit unieke shirt afstand hebben gedaan van de sponsorpositie op het shirt om dit speciale, op het werk van Escher gebaseerde, ontwerp tot volle uiting te laten komen.

 

Sinds woensdag 4 oktober 14:00 uur zijn deze shirts in gelimiteerde oplage te bestellen, via de webshop van ADO Den Haag. Bij het bestellen kan je kiezen voor afhalen of thuisbezorgen. De shirts zijn genummerd van 1 tot 750 en dus uniek.

 

Sport x Kunst

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis benadrukt de waarde van kunst en cultuur in de sportwereld en viert de creativiteit en passie die beide domeinen met elkaar verbinden. Met oog en respect voor historie zijn we graag vernieuwend en onderscheidend. Om deze samenwerking een extra dimensie te geven willen de partners graag aan elkaar laten zien wat ons bijzonder maakt. Iedereen die het shirt weet te bemachtigen krijgt ook de mogelijkheid om kennis te maken en een bezoek te brengen aan Escher in Het Paleis en ook onze ADO Kids kunnen binnenkort afreizen voor een clinic. ADO Den Haag zal op haar beurt bezoekers van Escher stimuleren om kennis te maken met een thuiswedstrijd van ADO Den Haag.

 

Robin Burgman, Marketing Manager bij ADO Den Haag, uit zijn enthousiasme over deze unieke samenwerking: "Dit shirt is het resultaat van een prachtige samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis. Het vertegenwoordigt onze rijke geschiedenis en de creativiteit van onze stad. We zijn trots op onze stad en willen dat uitdragen. Het mooie is dat we echt de samenwerking opzoeken. Naast de totstandkoming van het shirt hebben we gezien dat deze werelden dichter bij elkaar liggen dan we wellicht op het eerste oog zouden denken, oefening baart kunst geldt namelijk zowel op het veld als op papier.’’

 

Marcel Westerdiep, general manager Escher in Het Paleis & Iris de Jager, projectleider Escher jubileumjaar voegen hieraan toe: "Escher in Het Paleis vindt het fantastisch om op deze wijze met ADO de 125e verjaardag van de internationale bekende Nederlandse kunstenaar te vieren. Het samenbrengen van twee iconen van onze mooie stad is een prachtige viering van verschillende soorten passie die niet voor elkaar onder doen maar juist veel met elkaar gemeen hebben, bij elkaar opgeteld een verbindende trots voor Den Haag.”

2023 staat Den Haag in het teken van Escher, het is namelijk 125 jaar geleden dat ‘s Nederlands beroemdste kunstenaar is geboren. Het grafische werk van Escher gaat over verandering, contrasten en perceptie en sluit aan bij de identiteit van Den Haag. Tijdens het jubileumjaar geeft Den Haag invulling aan het rijke en gevarieerde aanbod van cultuur in de stad aan zee, en aan de bekendheid en waardering van Escher.

Trefwoorden: citymarketing, dmo, Escher, sport, kunst, Den Haag

CELTH



||| Nieuws |||

05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...