Strand Scheveningen is wél open
Kleine delen van 200 meter worden afgezet. Foto: The Hague & Partners. Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand
wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?
Den Haag heeft elf kilometer strand waarvan de badplaatsen Scheveningen en
Kijkduin altijd veel bezoekers trekken. Deze maand zijn er in Scheveningen
werkzaamheden begonnen om de kustlijn te versterken. Deze vinden plaats in
kleine secties langs de waterlijn tussen het Zwarte Pad en het Havenhoofd. In
zo’n vier maanden tijd zal ongeveer drie kilometer kustlijn worden bijgewerkt
waarbij uiteindelijk 700.000 kubieke meter zand uit de Noordzee wordt
opgespoten (zie Rijkswaterstaat kaart onderhoud voor de Hollandse kust). Daardoor is telkens een relatief klein strand, tot maximaal 200
meter, afgezet.
Sander Hanenberg, hoofd marketing en customer care bij The Hague &
Partners, zegt: "Er zijn recent onjuiste berichten in de media verschenen over
de maandenlange sluiting van dit prachtige Haagse strand. Wij willen graag
duidelijk maken dat Scheveningen volledig open is en klaar staat om bezoekers
te verwelkomen, op een heel klein stukje strand na.”
Hanenberg vervolgt: "We willen alle bezoekers uitnodigen om
Scheveningen te blijven ontdekken en te genieten van de prachtige nazomer. Het
strand is open, de mensen zijn gastvrij, en het avontuur wacht op je.”
Trefwoorden: Scheveningen, imago, marketing, pr, DMO
|
|
18/06/25
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
|
18/06/25
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
10/06/25
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
|
10/06/25
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
|
06/06/25
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
|
04/06/25
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|