Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Strand Scheveningen is wél open

Strand Scheveningen is wél open
Kleine delen van 200 meter worden afgezet. Foto: The Hague & Partners.

Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?

Den Haag heeft elf kilometer strand waarvan de badplaatsen Scheveningen en Kijkduin altijd veel bezoekers trekken. Deze maand zijn er in Scheveningen werkzaamheden begonnen om de kustlijn te versterken. Deze vinden plaats in kleine secties langs de waterlijn tussen het Zwarte Pad en het Havenhoofd. In zo’n vier maanden tijd zal ongeveer drie kilometer kustlijn worden bijgewerkt waarbij uiteindelijk 700.000 kubieke meter zand uit de Noordzee wordt opgespoten (zie Rijkswaterstaat kaart onderhoud voor de Hollandse kust). Daardoor is telkens een relatief klein strand, tot maximaal 200 meter, afgezet.

Sander Hanenberg, hoofd marketing en customer care bij The Hague & Partners, zegt: "Er zijn recent onjuiste berichten in de media verschenen over de maandenlange sluiting van dit prachtige Haagse strand. Wij willen graag duidelijk maken dat Scheveningen volledig open is en klaar staat om bezoekers te verwelkomen, op een heel klein stukje strand na.” 

Hanenberg vervolgt: "We willen alle bezoekers uitnodigen om Scheveningen te blijven ontdekken en te genieten van de prachtige nazomer. Het strand is open, de mensen zijn gastvrij, en het avontuur wacht op je.”

Trefwoorden: Scheveningen, imago, marketing, pr, DMO

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.