Geplaatst op: 28-08-2023
Auteur: Redactie
NRIT

B&B Vol Liefde zorgt voor meer startende B&B's

B&B Vol Liefde zorgt voor meer startende B&B's

Nederland is in de ban van B&B Vol Liefde. Dat blijkt niet alleen uit de torenhoge kijkcijfers van de datingshow op RTL4, maar ook uit de statistieken van Bedandbreakfast.nl. Daarin is duidelijk te zien dat er volop wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s en de plaatsen waarin deze gevestigd zijn. Het programma zorgt ook voor een hausse aan nieuwe B&B’s.

Het roer om

Het starten van een B&B is een droom die steeds vaker wordt waargemaakt, merkt ook Hanny Arens oprichter van Bedandbreakfast.eu. "Traditioneel gezien besluiten veel mensen na de zomer het roer om te gooien en een B&B te beginnen. B&B-programma’s dragen daar zeker aan bij. Op onze internationale website Bedandbreakfast.eu is het aantal jaarabonnementen in de afgelopen periode met 114% gestegen ten opzichte van 2022. Tegelijkertijd zien we op Bedandbreakfast.nl een toename van 50% meer bezoekers dat specifiek zoekt naar informatie over het starten van een B&B in Nederland. Alles bij elkaar opgeteld is de liefde voor B&B’s dus groter dan ooit!”

Debbie is ongekend populair

Dat er veel wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s uit het populaire programma, is geen verrassing voor Arend: "Op onze websites Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu zien we steevast een piek in het verkeer rondom tv-programma’s als B&B Vol Liefde en Bed & Breakfast. Mensen zijn toch nieuwsgierig wat een kamer kost, of ze willen een reservering maken. Wat dit seizoen opvalt bij B&B Vol Liefde, is de grote interesse in de B&B van kandidaat Debbie en haar vestigingsplaats Sant Andreu del Terri. In vergelijking met de andere deelnemers, staat zij met stip bovenaan.”

Positief effect voor alle B&B’s

Deelname aan een tv-programma kan een positief effect hebben, wat zowel geldt voor de kandidaten als de omringende B&B’s op de plaats van bestemming. Uit de statistieken van Bedandbreakfast.eu blijkt dat 57% van de B&B Vol Liefde fans interesse heeft in een verblijf in het Spaanse Sant Andreu del Terri, waar de B&B van Debbie is gevestigd. De tweede en derde plek zijn voor Marjan (Budens, 21%) en Walter (Troche, 12%). Daarna volgen de bestemmingen waar Bram (Norrhult, 6%), Petri (Monclar, 3%) en Martijn (Hua Hin, 1%) hun B&B runnen. Kandidaten Joy en Leendert staan niet geregistreerd op Bedandbreakfast.eu.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, b&b

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.