Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-06-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Rooi Pannen opent Hospitality Experience Centre

Rooi Pannen opent Hospitality Experience Centre

Wethouder Boaz Adank van de gemeente Breda heeft gisteren op MBO De Rooi Pannen het Hospitality Experience Centre geopend.

In het Hospitality Experience Centre (HEC) bundelt de opleiding Toerisme, Leisure en Marketing al haar praktijkfaciliteiten zoals het ToerismeLab, LeisureLab, MarketingLab en evenementenbureau. In het HEC gaan studenten aan de slag met echte opdrachten uit het werkveld. Het centrum sluit daarmee naadloos aan bij de slogan van De Rooi Pannen: ‘Zo echt kan leren zijn’.

Samen met de stad optrekken

Volgens wethouder Boaz Adank, die zelf MBO Hotelschool had gedaan, is het HEC een schot in de roos: "Ik weet hoe belangrijk praktijkonderwijs is. De Rooi Pannen helpt de stad met haar de ambities rond groen, grenzeloos en gastvrij.”

HECkathon

Voor de studenten was op de openingsdag een grote rol weggelegd. Zij gingen voor 7 veldwerkpartners in een HECkathon van 10 uur aan de slag met een grote diversiteit aan opdrachten. De veldwerkpartners waren zeer te spreken over de oplossingen die de studenten in de pitches hebben aangedragen. "Studenten gaan de komende periode zeker hun ideeën terug zien in ons productportfolio”, zei een van de opdrachtgevers.

RooiPannen


Wendwaar onderwijs

Volgens directeur Margreet Toonen maakt de brede inzet van het HEC in het onderwijs de opleiding heel erg wendbaar: "Dat heeft als grote voordeel dat je kunt inspelen op wat er in de sector en in de maatschappij gebeurt. Met activerende lesvormen en projecten met het werkveld krijgen onze studenten een grote voorsprong als ze in de sector aan de slag gaan.”

Trefwoorden: onderwijs, mbo, praktijkonderwijs, toerisme, leisure, horeca, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...