Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch
Erik van Gerwen (Eindhoven365)

Tijdens het Trendcongres 2023 – Tourism Futures op 20 april hoor je ook een heel ander geluid. Veel steden en regio’s voelen zich niet thuis in het klompen-molen-tulpen verhaal dat Nederland zo lang heeft gebruikt. Mede-architect van dat andere geluid, Erik van Gerwen van dmo Eindhoven365, geeft zijn interactieve visie op ‘New Dutch’.

We geven natuurlijk niet alles weg over zijn workshop tijdens het Trendcongres. Erik wat wil je over kwijt?
"Nederland wordt geassocieerd met tulpen, klompen en molens. Die beelden zijn gebaseerd op het verleden en zijn niet meer representatief voor het moderne land dat we nu zijn. Het Nederland van nu is open minded, uitdagend en super creatief. Alleen... wie ziet dat?"

Gooi je dat klassieke beeld weg? Erik: "Ons rijke verleden is de basis voor ons succes in de toekomst. Beide hebben bestaansrecht. Beide zijn van grote waarde bij het definiëren van onze moderne identiteit en de sociale en economische impact daarvan."   

"Met New Dutch maken we het verhaal van Nederland compleet."

Luisteren en sparren

Wil jij leren en zien hoe New Dutch overkomt bij de toerist? Wat het concept is en hoe nu de vertaalslag van deze visie naar de praktijk wordt gebracht in 2023? Erik van Gerwen kent als media- en pr specialist de professionele opzet en weet hoe toeristen op dit concept reageren. Wil je luisteren naar Eriks workshop en met hem sparren?

Ja toch. Kom dan naar het Trendcongres 2023 met het thema Tourism Futures. Want New Dutch is ook zo een Tourism Future.

Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: trends, toerisme, dmo, new dutch, communicatie, postionering, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.