Geplaatst op: 05-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch
Erik van Gerwen (Eindhoven365)

Tijdens het Trendcongres 2023 – Tourism Futures op 20 april hoor je ook een heel ander geluid. Veel steden en regio’s voelen zich niet thuis in het klompen-molen-tulpen verhaal dat Nederland zo lang heeft gebruikt. Mede-architect van dat andere geluid, Erik van Gerwen van dmo Eindhoven365, geeft zijn interactieve visie op ‘New Dutch’.

We geven natuurlijk niet alles weg over zijn workshop tijdens het Trendcongres. Erik wat wil je over kwijt?
"Nederland wordt geassocieerd met tulpen, klompen en molens. Die beelden zijn gebaseerd op het verleden en zijn niet meer representatief voor het moderne land dat we nu zijn. Het Nederland van nu is open minded, uitdagend en super creatief. Alleen... wie ziet dat?"

Gooi je dat klassieke beeld weg? Erik: "Ons rijke verleden is de basis voor ons succes in de toekomst. Beide hebben bestaansrecht. Beide zijn van grote waarde bij het definiëren van onze moderne identiteit en de sociale en economische impact daarvan."   

"Met New Dutch maken we het verhaal van Nederland compleet."

Luisteren en sparren

Wil jij leren en zien hoe New Dutch overkomt bij de toerist? Wat het concept is en hoe nu de vertaalslag van deze visie naar de praktijk wordt gebracht in 2023? Erik van Gerwen kent als media- en pr specialist de professionele opzet en weet hoe toeristen op dit concept reageren. Wil je luisteren naar Eriks workshop en met hem sparren?

Ja toch. Kom dan naar het Trendcongres 2023 met het thema Tourism Futures. Want New Dutch is ook zo een Tourism Future.

Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: trends, toerisme, dmo, new dutch, communicatie, postionering, beleid

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...