Geplaatst op: 30-01-2023
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

De Interhome Group heeft via een strategische samenwerking met de Deense vakantiewoningaanbieder Sol og Strand meer dan 6.000 vakantiewoningen en appartementen aan haar portfolio toegevoegd. Denemarken, dat rijk is aan panoramische landschappen tussen de Noordzee en de Baltische kust, is de laatste jaren steeds populairder geworden als toeristische bestemming. 


De Zwitserse Interhome Group, specialist in vakantieaccommodaties, en het Deense Sol og Strand zijn een nieuwe, strategische samenwerking aangegaan. Beide vakantiewoningspecialisten volgen een vergelijkbare strategie, met lokale servicekantoren in populaire vakantieregio's die fungeren als aanspreekpunt voor zowel vakantiegasten als woningeigenaren. "We zijn verheugd dat we in Sol og Strand een exclusieve partner voor de Deense markt hebben gevonden, die qua waarden en bedrijfsmodel uitstekend bij elkaar passen" , aldus Jörg Herrmann, CEO van Interhome Group. "We kennen de oprichters en het management van Sol og Strand al vele jaren persoonlijk en bewonderen hoe de organisatie zich is blijven ontwikkelen. Los van onze gedeelde passie voor vakantiewoningen, hebben we beiden als doel om via een succesvolle bemiddeling zowel onze gasten als onze eigenaren blij te maken", voegt hij eraan toe. De meer dan 6.000 accommodaties van Sol og Strand in Denemarken zullen de komende weken stelselmatig aan de website van Interhome worden toegevoegd. 


"We zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om ons bedrijf uit te breiden en onze positie in de markt te versterken. Deze strategische samenwerking met Interhome Group heeft ons een perfecte oplossing geboden: met haar platform en uitgebreide internationale netwerk zal Interhome Group ons helpen het volume van boekingen voor vakantiewoningen in Denemarken te verhogen", legt Per Dam, Managing Director van Sol og Strand, uit.

Trefwoorden: Strategische samenwerking, uitbreiding portfolio

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...