Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

COO Schiphol vertrekt door conflict over operationele aansturing

COO Schiphol vertrekt door conflict over operationele aansturing
Verschil van mening over financiën.

COO Hanne Buis vertrekt per 1 februari bij Royal Schiphol Group. In de afgelopen periode is een verschil van inzicht ontstaan dat de directie en raad van commissarissen (RvC) gezamenlijk en intensief hebben geprobeerd te overbruggen. 


Het verschil van inzicht betreft de operationele aansturing van de luchthaven. Ondanks de gezamenlijke inspanningen is het niet gelukt het verschil te overbruggen. Daardoor ziet de RvC geen andere mogelijkheid dan de arbeidsovereenkomst met Hanne Buis te beëindigen. De directie van Schiphol bestaat daardoor tijdelijk uit CEO Ruud Sondag en CFO Robert Carsouw. In de ontstane vacature zal spoedig worden voorzien.  

Afgelopen week werd bekend dat de Schiphol Group vanaf eind maart geen beperkingen meer oplegt voor het aantal vertrekkende passagiers. Of die operationele wijzigingen die daarmee samenhangen te maken hebben met het arbeidsconflict met Buis, is niet bekend.


"Het is spijtig dat dit verschil van inzicht is ontstaan. Langs deze weg wil de RvC zijn waardering en dank uitspreken voor de grote bijdrage die Hanne in de afgelopen 18 jaar in diverse functies zoals directeur Aviation Marketing, CEO van Lelystad Airport en als lid van de Directie van Royal Schiphol Group aan de luchtvaartsector heeft geleverd," meldt Jaap Winter, president-commissaris van Royal Schiphol Group.

Trefwoorden: Schiphol, luchthaven, management

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.