Geplaatst op: 19-12-2022

Toverland voor het eerst door grens 1 miljoen bezoekers

Strategie in groei bezoekers en verblijfsduur lijkt te werken

Toverland voor het eerst door grens 1 miljoen bezoekers
Vlnr: Pien Polman, Jean Gelissen sr., Janou Gelissen, Jean Gelissen jr., Stephan Satijn en aantal karakters Toverland. Foto: Toverland.

 

Attractiepark Toverland verwelkomde op zaterdag 17 december 2022 tijdens het nieuwe winterconcept ‘Winter Feelings’ de miljoenste bezoeker van het jaar. Een enorme mijlpaal in de geschiedenis van het attractiepark: nog nooit ontving het attractiepark zoveel bezoekers in één jaar. De uitbreiding van het aantal attracties (4) maakt duidelijk dat het park verder wil groeien.

 

Pien Polman (9 jaar) uit Voorburg was de gelukkige die om 11:29 uur als miljoenste bezoeker de poorten van Toverland passeerde. Hier stonden Stephan Satijn, lid van de Gedeputeerde Staten van Limburg, en Jean Gelissen jr., de Algemeen Directeur van Toverland, haar en haar gezin op te wachten met een cheque, champagne en bloemen. Ook ontving familie Polman een jaar lang gratis toegang tot Toverland. "Wat tof! We zijn compleet verrast!”, aldus vader Hilco. "Dit maakt deze dag nog leuker!” Om dit magische hoogtepunt gezamenlijk te vieren worden alle bezoekers vanavond bovendien getrakteerd op een spectaculaire vuurwerkshow in entreegebied Port Laguna.

 

"We zijn ontzettend blij en trots dat we dit jaar al meer dan één miljoen bezoekers hebben ontvangen”, vertelt Jean Gelissen Lees verder >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: attractiepark, attractie, strategie, bezoekers

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    13/06/25
    Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
    De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
    13/06/25
    ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
    Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
    13/06/25
    Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
    De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
    13/06/25
    Exclusief voor leden
    Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
    Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
    13/06/25
    Exclusief voor leden
    Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
    Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
    13/06/25
    Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
    Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
    12/06/25
    Exclusief voor leden
    Texel krijgt betere kustbescherming
    Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
    12/06/25
    Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
    Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

    ||| Agenda |||

    19/06/25
    19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
    Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
    27/06/25
    27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
    De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...