Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Den Haag biedt brede winterprogrammering maar beperkt de sfeerverlichting

Den Haag biedt brede winterprogrammering maar beperkt de sfeerverlichting
Sfeerbeeld van de Royal Christmas Fair. Foto: The Hague & Partners.

Deze winter biedt Den Haag veel voor de bezoekers. De Royal Christmas Fair, The Hague HighLights, Cool Event en Magic Scheveningen, Jazz Enroute, straatentertainment, kerstconcerten, lichtobjecten door de hele de stad en nog veel meer. 

De winterprogrammering wordt gekoppeld aan de positie van koninklijke stad. 'Have a royal winter', is de boodschap van dmo The Hague & Partners.

Koninklijk genieten op de Royal Christmas Fair

De Royal Christmas Fair is één van de grootste kerstmarkten van Nederland. Van 8 tot en met 23 december 2022 brengt de Fair veel twinkelende lichtjes en met bekende kerstliedjes de ultieme kerstsfeer. Op het romantische Lange Voorhout in de historische binnenstad van Den Haag kun je elke dag van 12:00 tot 21:00 uur slenteren langs honderd kerstkraampjes, smullen van winterse lekkernijen, genieten van gratis optredens en natuurlijk originele kerstcadeautjes kopen.

Cool Event Scheveningen

Deze winter is de Haagse badplaats Scheveningen weer dé plek voor de ultieme wintersportervaring aan zee. Voor de veertiende keer verzorgt Cool Event Scheveningen een ijsbaan voor het Kurhaus. Op de overdekte ijsbaan kan jong en oud van 12 november 2022 tot en met 29 januari 2023 elke dag van 10-22 uur schaatsen. 

Dit jaar vinden er ook gratis schaatsshows plaats op de ijsbaan. Ook de ijssculpturenexpositie is dit jaar weer terug: kleed je warm aan, bewonder de mooiste ijssculpturen, zie hoe de kunstwerken gemaakt worden en ga ook zelf aan de slag, van 3 december 2022 tot en met 22 januari 2023. 

The Hague HighLights

Haagse verhalen vertellen met licht, dat is wat The Hague HighLights doet. Dit jaar komen er nieuwe verhalen bij en staan bijzondere plekken - in het Museumkwartier Den Haag – in het volle licht. Van woensdag 14 tot en met zondag 18 december (van 17 tot 23 uur) ben je van harte welkom om met vrienden, collega’s of familie de lichtkunstwerken te bekijken. Je vindt The Hague HighLights dit jaar op de Hofvijver, het Mauritshuis, de Gevangenpoort, de Lange Vijverberg en het Toernooiveld.  

Magical Winter 

Wanneer het begint te schemeren, komt het entertainment op Scheveningen je tegemoet. Op 29 en 30 december 2022 en 6 en 7 januari 2023 toer je rond in een koets als echte royalty en laat je je meevoeren langs alle lichtobjecten en pop-up acts. Geniet van metersgrote verlichte vliegers, dans mee naast de ballerina in een snowglobe en sluit de avond af met de Human Discoball of Lucifer’s Party vuuract op de Noord-Boulevard. 

Lichtobjecten verspreid door de stad

Vanaf eind november vind je door de hele stad verschillende LED lichtobjecten. Deze zorgen tussen 16.00 en 23.00 uur voor sfeer en gezelligheid en zijn bovendien zeer geschikt voor mooie instaposts. 

Royal Winter ShoppingNight

Op vrijdag 16 december winkel je extra lang tijdens de Royal Winter ShoppingNight met winterse fashion shows op het podium in de Grote Marktstraat, muzikale optredens en heel veel sfeer op straat.  

Dit alles en nog veel meer vind je deze winter in Den Haag op de speciale winterpagina denhaag.com/winter  

Energiebesparing

Vanwege de energiecrisis heeft de gemeente besloten de sfeerverlichting alleen tussen 16.00 en 23.00 uur aan te zetten. Zij roept Haagse ondernemers op om hetzelfde te doen met de eigen sfeerverlichting. 
Trefwoorden: Den Haag, winter 2022 2023, marketing, evenement, kerstmis, energiecrisis

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.