Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Peter de Grote festival verandert in Aurora

Peter de Grote festival verandert in Aurora
Naam Peter de Grote verdwijnt en wordt Aurora Festival. Foto: Aurora Festival

Van 20 tot en met 30 juli 2022 vindt het Aurora Festival plaats, het kamermuziekfestival op bijzondere locaties, dat tot vorig jaar bekend stond als het Peter de Grote Festival. De organisatie wilde af van die Russische naam.

Het festival heeft in het jaar van haar 25ste jubileum gekozen voor een naamsverandering. Peter de Grote, was als Tsaar van Rusland, verantwoordelijk voor oorlogen en veroveren van Europees land. "Geen persoon waar Aurora Festival langer mee verbonden wil zijn”, aldus de organisatie. 

Daarnaast programmeert Aurora Festival dit jaar een benefietconcert met de Nederlands-Oekraïense componist Maxim Shalygin en wil op geen manier meer gelinkt worden aan de Russische Tsaar.

Aurora Festival

Aurora betekent dageraad, een nieuw begin. Met een nieuw begin start het festival haar 25-jarig jubileum. Een nieuw begin, maar met een beproefde formule: bijzondere kamermuziek op karakteristieke locaties, uitgevoerd door (inter-)nationaal gerenommeerde musici. Om dit te vieren wordt er een speciaal zonsopkomst-concert georganiseerd in natuurgebied De Onlanden, waar in alle vroegte onder meer het Sonnenaufgang-kwartet van Joseph Hayden wordt uitgevoerd.
Trefwoorden: festival, evenement, naam, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.