Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Herstel toerisme: informatieve tool KHN en NBTC

Herstel toerisme: informatieve tool KHN en NBTC
Met het herstellend toerisme nu weer hernieuwde aandacht voor gastvrijheid.

De horecasector kan gebruikmaken van een nieuwe gastvrijheidstool voor ondernemers. Dit online magazine is ontwikkeld door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en NBTC. Het geeft een brede waaier aan informatie over gastvrijheid, opleidingen en marketing. Nu het toerisme terugkomt is het tijd om kennis te delen over gastvrijheid.

Het online magazine heeft als doel om ondernemers uit de horeca- en toerismesector kennis en inzichten te bieden over manieren om vaste en nieuwe bezoekers nog beter te kunnen bedienen. Nu én in de toekomst. "Nu de Nederlandse horeca langzaam heropent en de toeristen weer terugkomen, hebben wij samen met NBTC de handen ineen geslagen om kennis en inzichten te delen rondom het thema gastvrijheid. Hiermee willen we horecaondernemers inspireren bij het zo goed mogelijk aansluiten op de wensen van hun toeristische gasten,” aldus KHN-directeur Dirk Beljaarts.

Samen naar een gastvrij Nederland

NBTC beschikt over veel toeristische kennis maar veel ondernemers weten dit niet en missen hierdoor een kans om hun gastvrijheid naar een hoger niveau te tillen. Daarom namen KHN en NBTC het initiatief om een tool te ontwikkelen om die kennis beter beschikbaar te maken. 

De gastvrijheidsbron van KHN en NBTC bestaat uit kennis en data die antwoord kunnen geven op veel vraagstukken waar ondernemers momenteel mee kampen. Aan de hand van zeven thema’s zoals doelgroepen bepalen, positionering scherpstellen en promotie, geeft deze tool ondernemers en managers inzicht in kansen voor het aantrekken van zowel vaste gasten als nieuwe bezoekers. De inzet: een gastvrij onthaal als nooit tevoren en een rendabele bedrijfsvoering in toerisme en horeca. 

Dirk Beljaarts: "We merken bij veel ondernemers dat ze zo snel mogelijk weer terug willen naar het niveau van 2019. Een voor velen ‘normaal’ jaar. Echter merken we ook dat ondernemers veelal zelf aan de slag gaan met deze uitdagingen, in plaats van samen op te trekken met ondernemers uit de buurt. Daarom bieden wij hulp bij vraagstukken om te achterhalen wat voor een ondernemer men wil zijn, welk aanbod hierbij past en hoe men hiermee het best aan de slag kan.”

Herstel in horeca- en toerismesector komt langzaam op gang

Corona heeft een flinke impact gehad op de gastvrijheidssector. NBTC-directeur Jos Vranken: "Afgelopen jaar is het internationaal bezoek nog verder gezakt in vergelijking met het jaar daarvoor. Om een beeld te geven: Nederland heeft 69 procent minder internationale bezoekers ontvangen dan in pre-coronajaar 2019, resulterend in 6 miljoen internationale bezoekers. Daarnaast heeft ons land nagenoeg hetzelfde aantal binnenlandse bezoekers ontvangen als in 2019. Dit aantal komt uit op 26 miljoen gasten. Niet alleen een enorme klap voor het inkomend toerisme, maar daarmee ook voor onze horeca. Het is dus alle hens aan dek voor duurzaam herstel. De Visitor Readiness tool die wij samen met KHN hebben ontwikkeld helpt ondernemers en hun partners in en om een bestemming bij het maken van bewuste keuzes.”

De link naar het online gastvrijheidsmagazine.
Trefwoorden: horeca, gastvrijheid, toerisme, kennis

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.