Geplaatst op: 25-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

De vrijetijdsopleidingen van de Brabantse MBO-opleiding De Rooi Pannen zitten eindelijk samen op 1 campus. In het nieuwe gebouw aan de Tilburgse Ringbaan-West zijn Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen onder een dak samengebracht. "Het is een prachtige etalage van ons praktijkonderwijs,” vertelt Joris Karman, directeur van de twee onderwijsafdelingen. 

De scholengemeenschap investeerde in totaal tien miljoen euro in de verbouwing van het gebouw waarin wordt opgeleid voor sectoren die hard zijn getroffen door corona. De Rooi Pannen heeft ook vrijetijdsopleidingen in Breda en Tilburg. In Breda zit de opleiding in een oude kazerne waar in het eigen hotel prachtige themakamers zijn gerealiseerd. 

Geen onderwijsgebouw

"Een onderwijsgebouw dat geen onderwijsgebouw is, is wat het nieuwe gebouw moest worden,” vertelt Karman. "Het is gebouwd op onze missie: elke student leren het beste uit zichzelf te halen. Met een podcaststudio, foto-/filmstudio met green screen, front office, vliegtuig, backstage en meer prikkelt het gebouw om die visie te realiseren.” Kees van Strien, voorzitter van het college van bestuur, vult aan: "Deze praktijkfaciliteiten van Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen zijn goed zichtbaar vanaf Ringbaan-West. We willen aan de buitenwereld laten zien dat ons praktijkonderwijs meer is dan alleen horeca en een winkelcentrum.”

RooiPannen

Mbo’ers zijn hard nodig

Voor de officiële opening van het nieuwe gebouw op woensdag 23 februari werd Fons Jurgens, algemeen directeur van de Efteling, ingeschakeld om het lintje door te knippen. "De samenwerking met mbo-scholen als De Rooi Pannen is erg belangrijk voor de Efteling,” vertelt hij. "We hebben mbo’ers zeker in de toekomst hard nodig. Dit mooie praktijkgebouw helpt daarbij en geeft vleugels aan het onderwijs hier. De ambitie van De Rooi Pannen om de beste te zijn in praktijkgerichtheid spreekt ons erg aan." De focus op leren in de praktijk was ook tijdens de opening te zien, waarbij studenten rondleidingen gaven, hapjes serveerden en een show uitvoerden waarin onder anderen dansers, sporters, stewardessen, musici en marketeers een rol hadden.

RooiPannen
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, horeca, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, reisbranche

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...