Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.

Daarom lanceert Visit Zuid-Limburg via haar kanalen een campagne om consumenten te informeren over de situatie, met als doel op te roepen niet te annuleren, maar zich te laten informeren. "Samen met u, onze partners, helpen wij toeristen veilig op weg en beantwoorden we veelgestelde vragen op visitzuidlimburg.nl/welkom.” Alleen een klein deel van het centrum van Valkenburg en delen van Meerssen zijn niet toegankelijk. Daarnaast wordt toeristen geadviseerd niet in lager gelegen gebieden te gaan wandelen.

Zorgen om toeristisch seizoen

Volgens Anya Niewierra, directeur van Visit Zuid-Limburg komt de watersnood heel hard aan bij de toeristische ondernemers. "De dramatische beelden die de afgelopen dagen de wereld in zijn gegaan, hebben er toe geleid dat mensen denken dat heel Zuid-Limburg onder water heeft gestaan. Dat heeft tot een golf aan annuleringen geleid, ook in gebieden die niet getroffen zijn.” Grootste zorg van Visit Zuid-Limburg is dat het toeristisch seizoen niet op gang komt. "Dat is de tweede ramp die er achteraan komt.” Ze hopen met de informatiecampagne van het imago af te komen van een gebied waar heel veel ellende is. Want feitelijk is maar 3 tot 4 procent van Zuid-Limburg getroffen. "De ramp speelt zich voornamelijk af in de beekdalen en dat is heel dramatisch. Ook voor ons met twee getroffen vestigingen. Maar de meeste bedrijven liggen op de heuvels en worden na corona juist geholpen met bezoek van onze gasten.”

Ook kantoren Visit overstroomd

Overigens is Visit Zuid-Limburg zelf ook getroffen door de watersnood. Zowel het hoofdkantoor op het Walramplein als de Visit Zuid-Limburg Experience op het Theodoor Dorrenplein in Valkenburg hebben door de watersnood grote schade opgelopen. Voorlopig zijn deze locaties niet toegankelijk. Als gevolg hiervan is de organisatie telefonisch lastiger bereikbaar en kan een reactie langer op zich laten wachten. Visit Zuid-Limburg heeft haar panden inmiddels schoongemaakt en hoopt zo snel als mogelijk weer open te gaan 

VisitZuidLimburg
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...