Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vandaag opent de VVV Lochem het nieuwe Inspiratiepunt in het Oude Stadshuis aan de Markt. Het is de vijfde VVV in de Achterhoek die wordt vernieuwd.

Het Inspiratiepunt geeft een verrassend beeld van alle schatten en bijzondere belevenissen die Lochem rijk is op recreatief en toeristisch gebied.  Met veel beelden, verhalen en interactieve elementen worden bezoekers verleid om er op uit te gaan in de omgeving.

Beleving en interactiviteit staat centraal

In het nieuwe Inspiratiepunt staat beleving centraal van al het moois wat Lochem te bieden heeft. Op een bijzondere manier worden de kernen, de kastelen en landgoederen, de Berkel en de musea in beeld gebracht. Dag gaat interactief via een ontmoetingstafel en projectietafel. Op een speciale verhalenwand kan je boeken aanraken die vervolgens een streekverhaal vertellen. Ook kan je je eigen fiets- of wandelroute samenstellen met een speciale routemixer. Het winkelgedeelte heeft een eigentijdse frisse uitstraling gekregen. Bos en water komen terug in de gebruikte materialen en kleuren en authentieke delen van het pand zijn behouden.

Volgens de gemeente Lochem kan de VVV met dit innovatieve concept haar gastheerschap nog beter uitdragen. Wethouder Eric-Jan de Haan: "De gedachte achter het inspiratiepunt is dat we bezoekers verleiden om de mooiste plekken in de gemeente te bezoeken. We hopen dat ze daardoor langer blijven, vaker terugkomen en hun ervaringen delen met familie, vrienden en bekenden."

VVVLochem

Bijdragen van diverse organisaties

Het Inspiratiepunt in Lochem werd mogelijk door een stimuleringsregeling van Achterhoek Toerisme en is de vijfde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. De vernieuwing van VVV Lochem kwam tot stand door bijdragen van de gemeente Lochem, Stichting Achterhoek Toerisme, Stichting Lochems Steunfonds, Stichting Fonds 1819 en enkele particuliere giften.

VVVLochem

Campagne om nieuwe vrijwilligers te werven

Rondom de opening start ook een campagne om meer vrijwilligers te werven. De VVV wil graag meer vrijwilligers aantrekken om het inspiratiepunt optimaal te kunnen openstellen voor bezoekers en de inwoners van Lochem.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, vvv's, inspiratiepunten, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...