Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Mark Rutte, red jij onze zomer

Advertentie Corendon en Sunweb zaterdag 5 maart in dagbladen

Mark Rutte, red jij onze zomer
\

Reisorganisaties Corendon en Sunweb roepen demissionair minister-president Mark Rutte op om de naar vakantie verlangende Nederlanders én de reisbranche perspectief te geven over vakanties in 2021. Dit doen de twee touroperators zaterdag 6 maart via een advertentie in de landelijke dagbladen waarin de hulpkreet om onze zomer te redden is te lezen. De actie wordt gesteund door reisbrancheorganisatie ANVR.

Dit is de hulpkreet van de Corendon en Sunweb aan Mark Rutte:

Beste Mark,


We maken ons een beetje zorgen. Ook over jou. Dat langere haar staat je heus wel leuk, maar je ziet wat pips. We begrijpen dat het veel is. Het land managen tijdens de coronacrisis. Iedereen tevreden houden. En ondertussen ook nog campagne voeren. We zouden bijna zeggen: jij bent straks aan een welverdiende vakantie toe. Dat menen we echt. Maar ja, hoe? Waarheen? En vooral: wanneer?  

Boris Johnson heeft de Britten verteld dat ze, als alles goed gaat, vanaf 17 mei weer mogen genieten van de buitenlandse stranden. Begrijp ons niet verkeerd, wij houden net zoveel van Nederland als jij. Maar we kijken ook graag uit naar een vakantie over de grens: een andere taal, een andere cultuur, een andere setting, de zon op onze huid. Het maakt ons zoveel rijker en relaxter.

Een ontspannen vakantie begint natuurlijk bij ontspannen kunnen boeken. Daar houden reisorganisaties extra rekening mee. Want de pakketreis is altijd veilig. Met een volwaardig ‘pakket’ veiligheidsmaatregelen. Pakketreizen worden nooit uitgevoerd als het reisadvies code oranje heeft. Bovendien geniet je van zonnige zekerheden zoals je geld terug binnen 2 weken of een omruilgarantie wanneer een vakantie niet doorgaat.

Dus Mark, wat denk je ervan? Red jij onze zomer? De zomer van iedereen die van vakantie houdt? De zomer van alle Nederlanders? De zomer die ook jij op reces in de zon zou moeten doorbrengen? Je hoeft van ons geen Boris te zijn, een gewone kapper volstaat, maar iets van zekerheid zouden we heel fijn vinden. Noem het een zon op de horizon. Daar wordt iedereen beter van - en jij dus ook. Kom, laat ons weten vanaf wanneer we weer met vakantie mogen gaan. We hebben het allemaal nodig! 
Trefwoorden: reizen, perspectief, beleid, corona

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.