Geplaatst op: 05-03-2021
Auteur: NRIT redactie

Mark Rutte, red jij onze zomer

Advertentie Corendon en Sunweb zaterdag 5 maart in dagbladen

Mark Rutte, red jij onze zomer
\

Reisorganisaties Corendon en Sunweb roepen demissionair minister-president Mark Rutte op om de naar vakantie verlangende Nederlanders én de reisbranche perspectief te geven over vakanties in 2021. Dit doen de twee touroperators zaterdag 6 maart via een advertentie in de landelijke dagbladen waarin de hulpkreet om onze zomer te redden is te lezen. De actie wordt gesteund door reisbrancheorganisatie ANVR.

Dit is de hulpkreet van de Corendon en Sunweb aan Mark Rutte:

Beste Mark,


We maken ons een beetje zorgen. Ook over jou. Dat langere haar staat je heus wel leuk, maar je ziet wat pips. We begrijpen dat het veel is. Het land managen tijdens de coronacrisis. Iedereen tevreden houden. En ondertussen ook nog campagne voeren. We zouden bijna zeggen: jij bent straks aan een welverdiende vakantie toe. Dat menen we echt. Maar ja, hoe? Waarheen? En vooral: wanneer?  

Boris Johnson heeft de Britten verteld dat ze, als alles goed gaat, vanaf 17 mei weer mogen genieten van de buitenlandse stranden. Begrijp ons niet verkeerd, wij houden net zoveel van Nederland als jij. Maar we kijken ook graag uit naar een vakantie over de grens: een andere taal, een andere cultuur, een andere setting, de zon op onze huid. Het maakt ons zoveel rijker en relaxter.

Een ontspannen vakantie begint natuurlijk bij ontspannen kunnen boeken. Daar houden reisorganisaties extra rekening mee. Want de pakketreis is altijd veilig. Met een volwaardig ‘pakket’ veiligheidsmaatregelen. Pakketreizen worden nooit uitgevoerd als het reisadvies code oranje heeft. Bovendien geniet je van zonnige zekerheden zoals je geld terug binnen 2 weken of een omruilgarantie wanneer een vakantie niet doorgaat.

Dus Mark, wat denk je ervan? Red jij onze zomer? De zomer van iedereen die van vakantie houdt? De zomer van alle Nederlanders? De zomer die ook jij op reces in de zon zou moeten doorbrengen? Je hoeft van ons geen Boris te zijn, een gewone kapper volstaat, maar iets van zekerheid zouden we heel fijn vinden. Noem het een zon op de horizon. Daar wordt iedereen beter van - en jij dus ook. Kom, laat ons weten vanaf wanneer we weer met vakantie mogen gaan. We hebben het allemaal nodig! 
Trefwoorden: reizen, perspectief, beleid, corona

||| Blogs |||

30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/05/21
Dag van het kasteel zet app in
Op 24 mei, 2e Pinksterdag, biedt de Nederlandse Kastelenstichting een geheel Covid-proof wandelconcept aan in heel Nederland. De kastelenstichting maakte nieuwe content voor de Spacetime Layers app. “In februari zagen we al aankomen dat ons landelijk evenement ook dit jaar niet gepaard kon gaan met een fysiek bezoek aan kastelen en buitenplaatsen”, zegt Dag van het Kasteel projectleider Janneke van Dijk. “Daarom hebben we het roer omgegooid”.
10/05/21
Naturalis beste museum van Europa in 2021
Naturalis is tijdens een online ‘award ceremony’ uitgeroepen tot European Museum of the Year. Dit is de oudste en meest prestigieuze museumprijs van Europa. Eerdere winnaars waren onder meer het Victoria and Albert Museum in Londen, het Guggenheim Museum Bilbao, het Rijksmuseum in Amsterdam en Rijksmuseum Boerhaave in Leiden. Alleen Londen lukte het eerder om net als nu tweemaal die waardevolle titel te veroveren.
10/05/21
Exclusief voor leden
Antwerpen ontvangt in 2022 tall ships met een duurzame boodschap
Van 22 tot 25 juli 2022 ontvangen stad Antwerpen en Port of Antwerp The Tall Ships Races 2022. Vandaag werd deze zevende editie, met focus op duurzaamheid en verbinding, officieel gelanceerd. Daarom wordt een Ecopolis gebouwd. Het wordt een groots evenement dat in 2016 500.000 bezoekers trok. Harlingen speelt ook een rol in de races. Het betrokken evenementenbureau is op zoek naar inbreng van het bedrijfsleven.
05/05/21
Exclusief voor leden
Marketingactie: Thailand en OneFit bieden yogales
Een mooi voorbeeld van een destinatie die campagne en ervaring koppelt. Tourism Authority of Thailand (TAT) gaat een samenwerking aan met de Nederlandse fitnessorganisatie OneFit en zendt zaterdag 8 mei om 09:30 live vanuit het Six Senses Yao Noi Hotel nabij Phuket een yogales uit. Dr. Aneesh is ayurvedische arts, yogaleraar en meditatie-expert en neemt de deelnemers gedurende 45 minuten mee in een yogales.
05/05/21
Eerste digitale Nationale Molendag
Nationale Molendag op zaterdag 8 en zondag 9 mei 2021 zal volledig ‘online’ plaatsvinden. Organisator vereniging De Hollandsche Molen heeft dit in overleg met Het Gilde van Vrijwillige Molenaars besloten vanwege de huidige coronasituatie, waarin molenbezoek niet mogelijk zal zijn. Het wordt hiermee de eerste digitale Nationale Molendag. Dat betekent dat op en rond het tweede weekend van mei uitsluitend ‘online’ van alles te beleven is. Tot maandag 10 mei is te zien wat er allemaal mogelijk is op nationalemolendag.nl
05/05/21
Campagne Stadsgezichten bij Friese 11fountains
Op woensdag 12 mei 2021 lanceert Merk Fryslân de nieuwe 11fountains campagne ‘Stadsgezichten’. Het concept ‘Stadsgezichten’ richt zich op de verhalen en bewoners in de elf Friese steden en geeft ze een gezicht. Dit concept wordt in alle elf de steden uitgevoerd, verspreid over de aankomende drie jaar. Dokkum trapt af.
29/04/21
Wisselingen in sales team touroperator TUI
Accountmanagers Marieke Jansen en Antoin Klein Hofmeijer gaan nieuwe uitdagingen binnen TUI aan. Marieke is sinds kort Retail Manager Commercial bij de TUI reisbureaus en Antoin vervolgt zijn carrière binnen TUI als Product lead Product City Western Region.
28/04/21
Start DMO Land van de Peel met platform en campagne
De Peel is DMO en een toeristisch platform rijker met de lancering van Land van de Peel: de regionale marketingorganisatie van de gemeenten Helmond, Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek en Someren. Bezoekers en bewoners kunnen op de website landvandepeel.nl terecht voor tips en inspiratie om op pad te gaan in de regio.