Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Het netwerk van Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bestaande uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.

Marketing Drenthe werkte de afgelopen tijd al samen met diverse DMO’s in Nederland en neemt nu met een partnership bij het landelijke netwerk de stap om deze samenwerking te intensiveren. Ter introductie in het netwerk presenteerde directeur Astrid Crum onlangs de nieuwe meerjarenstrategie voor Drenthe.

Samen slimmer

Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe: "We staan als DMO’s veelal voor dezelfde opgaven. Het is zonde om het wiel opnieuw uit te vinden als je ook gebruik kunt maken van elkaars kennis en kunde. We deden dit internationaal al met de aansluiting bij de Digital Tourisme Think Thank (DTTT). Het laatste kwartaal van 2020 sloten we een partnership met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Doordat we op Nederlandse schaal nog meer gezamenlijke thema’s hebben dan internationaal, is de kennis en ervaring die we met deze samenwerking op doen nog praktischer en sneller toepasbaar”.

Waardevolle aanvulling

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is blij met het partnership van Marketing Drenthe. "Marketing Drenthe is een waardevolle aanvulling in het netwerk van destinatiemarketing- en management organisaties. De expertise van de organisatie werd in 2020 nog bekroond met een nominatie voor de Dutch Marketing Award. Met de toetreding van Marketing Drenthe zijn alle professionele organisaties op het gebied van destinatiemarketing- en management partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is er daadwerkelijk sprake van een landelijk netwerk van DMO’s”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties. Door middel van kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement, met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers.Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Over Marketing Drenthe

Marketing Drenthe bestaat uit een klein team van energieke professionals op het gebied marketing, marketingcommunicatie en marktonderzoek. Ze doen er alles aan om de gast te verleiden een bezoek aan de Oerprovincie van Nederland te brengen. De organisatie onderzoekt de wensen van de gast en deelt deze kennis met haar achterban. Met een goede mix van promotiemiddelen wordt Drenthe onder de aandacht gebracht bij relevante doelgroepen. Wil je meer weten over de activiteiten van Marketing Drenthe? Ga dan naar marketingdrenthe.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, drenthe

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...