Geplaatst op: 12-01-2021
Publicatie: 2020-03

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

Leeftijd: 48
Afgestudeerd aan: Rijksuniversiteit Leiden, Bestuurskunde
Huidige functie: directeur VisitBrabant

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het samen met veel partners aan de slag zijn om de vrijetijdssector in Brabant sterker te maken. Dat is zeker in Corona-tijd een flinke klus, waarin we allemaal heel flexibel moeten zijn. De grote zorg is dat vele ondernemers door de sluitingen niet overeind blijven. VisitBrabant werkt aan campagnes om bezoekers en inwoners te laten zien waar je nu wel naartoe kan en wat je op je lijstje moet zetten om láter te bezoeken. Want; zonder bezoekers geen herstel van de sector. Die sector is heel breed: musea, horeca, evenementen en attractieparken bijvoorbeeld, en dat maakt het werk juist zo leuk. Een ander belangrijk thema in de vrijetijdssector is het aanbod van wandelen en fietsen, nu meer populair dan ooit. Wij verbinden dat aan regionale thema’s, waardoor de bezoeker ook de verhalen meekrijgt en daardoor een mooiere belevenis. Dat gaat heel goed in Brabant; onderweg is veel te beleven voor fietsers en wandelaars en we hebben veel horeca waar je kunt genieten van de Brabantse gastvrijheid.

Is naast het werk vooral druk met: een potje tennis spelen, in de tuin werken of lekker een boek lezen. Vorig jaar is de tuin vrijwel helemaal opnieuw aangeplant en dat betekent dus ook: veel onkruid dit jaar. Ik probeer bovendien elk jaar wat uit onze eigen moestuin op het bord te krijgen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar het is altijd leuk om ermee aan de slag te zijn.

Krijgt inspiratie van: ervaringen van collega’s uit andere landen of uit andere sectoren. Het is leuk om de verschillen te zien, maar je ziet ook oplossingen die je zelf goed kunt toepassen. En soms helpt het ook om tevreden te zijn met wat je zelf al geregeld hebt. Zo merk ik bijvoorbeeld dat in Nederland de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven makkelijker gaat dan in andere landen.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: op reis gaan! Door de corona-maatregelen is dat nu niet goed mogelijk. En ook in de periode daarna is het belangrijk dat we allemaal wat minder vaak en minder ver vakantie gaan vieren, dat is duurzamer. Toch vind ik het heerlijk en waardevol om af en toe even in een andere cultuur en in een ander landschap te zijn. Dat geeft ook perspectief op je eigen omgeving.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...