Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd. Deze keuze is niet zomaar gemaakt. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 ondervraagden dit najaar nog een weekendje weg wil. Na wandelen is het bezoek van landgoederen en kastelen bij de doelgroep erg populair. Daarmee koppelt MarketingOost consumentenonderzoek aan haar marketingplannen. Een minigids die ondernemers aan hun online bezoekers kunnen aanbieden moet de oriëntatiefase versterken.

De interesse in kastelen en landgoederen komt samen met de VisitOost commercial die van 14 t/m 30 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Twente. De kastelen en landgoederen die er staan, geven de kijker het gevoel zich in de Bourgogne te bevinden, maar het is gewoon hier in het on-Nederlandse Overijssel. 

Door het inzetten van een TV-commercial zet zij Overijssel dit najaar in de spotlight om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en een impuls te geven aan het aanbod van vrijetijdsondernemers. Voor gasten is veiligheid overigens nog steeds heel erg belangrijk. Twee derde wil dan ook alleen ergens naartoe gaan als duidelijk is hoe er met de maatregelen wordt omgegaan.

Minigids

Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost minigids ontwikkeld. De minigids kunnen ondernemers in Overijssel implementeren op hun website om zodoende de bezoeker meer informatie te geven over haar vakantie of dagje uit in Overijssel. Via een eenvoudig menu kan de ondernemer zijn eigen banner ontwikkelen en op de site plaatsen. VisitOost brengt hiermee relevante agenda-items, verhalen en tips over de omgeving van de betreffende ondernemer onder de aandacht. Op dit moment wordt de minigids al door meer dan 200 ondernemers gebruikt zoals De Harmonie (Giethoorn), Boerderijcamping Varsenerveld (Ommen), Bakkerij van der Most (Ommen, Lemelerveld, Dalfsen), Reestlandhoeve (Balkbrug) en ’t Keampke (De Lutte).
Topics:Marketing
Trefwoorden: markering, onderzoek, Overijssel, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...