Geplaatst op: 05-06-2020
Auteur: Marc Gerlings

Den Haag richt herstelcampagne op verborgen parels

Den Haag richt herstelcampagne op verborgen parels
Den Haag heeft als boodschap: 'hier vind je de ruimte\'. Foto: The Hague & Partners
Den Haag richt zich de komende tijd op de promotie van de verborgen parels van de stad, meldt DMO The Hague & Partners. Wat zijn dan die rustige parels bij de regeringsstad? Een stil, verlaten zandstrand verborgen achter een prachtig duingebied waar de Schotse Hooglanders rustig grazen. Statige, ruime parken waar je tijdens het wandelen zomaar een van de Oranjes tegen kan komen. Den Haag is de ideale vakantiebestemming in eigen land, vol met verborgen parels waar afstand houden eenvoudig is. "Den Haag biedt namelijk een zee aan ruimte aan bezoekers”, aldus directeur Marco Esser van The Hague & Partners.

De nadruk ligt in de campagne op veiligheid en afstand, blijkt uit de woorden van de organisatie. Veel Nederlanders zullen dit jaar veilig in eigen land op vakantie gaan. Dat is de verwachting van NBTC Holland Marketing, dat Nederlanders met de voorlichtingscampagne ‘Hier moet je zijn’ wijst op de minder bekende, prachtige locaties in Nederland. Den Haag maakt onderdeel uit van de campagne. Esser: "We zien het als een kans om Nederlanders te inspireren om de onbekendere plekken in Den Haag te komen ontdekken waar je ontspannen kunt genieten”. Dat gebeurt bijvoorbeeld door mooie beelden van deze verborgen parels van Den Haag te delen via de social mediakanelen @ThisIsTheHague.

Communiceren over ruimte

Esser over de ruimte waardoor bezoekers en toeristen zich zeker voelen over het houden van voldoende afstand: "We hebben een 11 kilometer lange kustlijn. Er is voor iedereen altijd een rustig plekje te vinden. Als het ergens wat drukker is, fiets of loop je zo binnen een paar minuten naar een rustiger stuk strand. Als bewoner weten we dat. We willen daar ook graag onze bezoekers op wijzen. Die bezoekers kunnen dan de onbekendere parels van Den Haag ontdekken. Fiets of wandel bijvoorbeeld door het Westduinpark, onderdeel van Nationaal Park Hollandse Duinen. Dan kan je zomaar oog in oog komen te staan met Schotse Hooglanders en het strand dat achter dit duingebied ligt is wijds en stil”.

Meeste bomen per hectare

Waar vroeger altijd de nadruk lag op winkelen, het koningshuis en cultuur wordt opeens de natuur sterk benadrukt. Met haar vele topmusea staat Den Haag bekend om haar cultuur, maar ook de natuur is van grote kwaliteit. "In Den Haag staan van alle grote Nederlandse steden de meeste bomen per hectare, dat laat wel zien hoe groen de stad is”, vertelt Esser.”

De stad kent veel grote groene recreatiegebieden waaronder Clingendael, het Westbroekpark, het Zuiderpark, Madestein en het Haagse Bos. De komende tijd zal The Hague Marketing Bureau onder andere via haar social media kanalen @ThisIsTheHague bezoekers inspireren met prachtige beelden van deze gebieden.

"We helpen mensen de verborgen parels te vinden. Voorlinden Museum & Gardens bijvoorbeeld, een prachtig wijds opgezet museum dat ook nog eens op een enorm privélandgoed ligt. Daarmee laten we zien wat Den Haag te bieden heeft en spreiden we de bezoekers over de stad zodat iedereen kan genieten van een zee van ruimte.”
Trefwoorden: Den Haag, marketing herstel, campagne, dmo, veiligheid

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...