Geplaatst op: 18-12-2019

HR Group neemt Mövenpick-leaseportfolio over van Accor

HR Group neemt Mövenpick-leaseportfolio over van Accor

HR Group, een hoteleigenaar en -beheerder in Centraal-Europa, gevestigd in Berlijn, kondigt de overname aan van een leaseportfolio van Accor als onderdeel van een sale & management-backovereenkomst. De transactie omvat 16 hotels onder het merk M√∂venpick in Nederland, Duitsland en Zwitserland met in totaal 3696 kamers. Het portfolio omvat drie hotels die begin 2020 worden geopend. Alle 16 hotels worden gerund door HR Group en hebben een managementovereenkomst met Accor. 


"De acquisitie van de M√∂venpickhotels is een uitstekende aanvulling op ons portfolio. We zijn er trots op dat onze diepgaande, vruchtbare en langdurige relatie met Accor blijft evolueren. HR Group zal zijn strategische groeipad voortzetten terwijl we uitkijken naar een opwindend nieuw decennium, ‚ÄĚ aldus Ruslan Husry, CEO van HR Group.


M√∂venpick Hotels & Resorts verwelkomt gasten in 90 -plus hotels wereldwijd en staat bekend om zijn sterke naamsbekendheid in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het premium hotelmerk biedt als meer dan 70 jaar superieure kwaliteit en uitstekende eet- en drinkgelegenheden 


De overname zorgt voor een aanzienlijke toename van de bestaande samenwerking tussen HR Group en Accor, waardoor het portfolio wordt uitgebreid tot 55 hotels, inclusief geplande acht hotels die nog niet geopend zijn, met in totaal circa 9500 kamers en goed voor meer dan 350 miljoen euro omzet in 2020. 


HRG Hotels, de beheerder binnen HR Group, wil het merk Mövenpick in Centraal-Europa uitbreiden door de aankoop van nieuw onroerend goed of het aangaan van leaseovereenkomsten.


HR Group heeft ge√Įnvesteerd in de kwaliteit van haar hotelactiviteiten met een hervormde managementstructuur, waaronder zes professionals als Direkteuren met verschillende achtergronden, die het management versterken met een breed palet aan expertise.


Er vinden verschillende kapitaalinjecties plaats, tal van renovaties en re-branding zijn in de afgelopen jaren afgerond, terwijl verdere verbouwingsplannen zijn doorgevoerd om de tevredenheid van de gasten te optimaliseren.

Trefwoorden: Hotelovername

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

01/10/20
Alleen met Vermeer
Je kunt social distancing als een last ervaren maar er ook je kracht van maken. Dat doet het Mauritshuis. Bezoekers kunnen een tijdslot reserveren om alleen het wereldberoemde schilderij Gezicht op Delft van Johannes Vermeer te bekijken.
01/10/20
Consumptie herstelt, wisselend beeld in vrijetijdsbesteding buitenshuis
In het derde kwartaal komt de consumptie van Nederlanders zo’n 6% lager uit dan eind 2019. Dat is behoorlijk positief nieuws want op het dieptepunt van de coronacrisis (april) lag de consumptie wel 18% lager. Dat stelt het ING Economisch Bureau. De verwachtingen voor het vierde kwartaal zijn evenwel minder positief.
30/09/20
KLM doet eindbod en vakbeweging gaat niet akkoord
FNV gaat niet akkoord met het eindbod dat KLM gisteravond aan de bonden presenteerde. Volgens de bon...
30/09/20
ANWB bouwt nieuw hoofdkantoor in Den Haag
Na een uitgebreid selectietraject heeft de ANWB haar oog laten vallen op de locatie van het Koninklijk Conservatorium aan de Juliana van Stolberglaan.
30/09/20
Aanbod Dormio wereldwijd op platforms beschikbaar
Dormio gaat haar aanbod aan vakantiewoningen en hotelkamers internationaal op de markt brengen. Dat doet ze door op een slimme manier haar boekingsengine van Bookzo te koppelen aan channel management technologie van NextPax.
30/09/20
Dolfinarium krijgt tik op de vingers van Visitatiecommissie Dierentuinen
Het Dolfinarium in Harderwijk moet van minister Carola Schouten van Landbouw diverse aanpassingen rond dierenwelzijn realiseren.
30/09/20
28.000 ontslagen bij Disney
Walt Disney gaat 28.000 medewerkers ontslaan. Het gaat om ontslagen in de divisie met diverse grote attractieparken, cruiseschepen en retail. Het bedrijf leidt vanwege de coronacrisis grote verliezen.
30/09/20
Onderzoek: Chatbots zijn handig maar helpen niet altijd
Wat vinden consumenten van chatbots? Die vraag stond centraal in onderzoek van Thomas More.