Geplaatst op: 16-12-2019
Auteur: Marc Gerlings

Pikt de klant de wissel van Corendon naar luxe reismerk

Pikt de klant de wissel van Corendon naar luxe reismerk
Corné Hoogendoorn en Yves Gijrath. Foto: Corendon
Corendon ken je toch van de scherpe prijzen? Zo scherp dat er intern wel eens wordt gezucht of er niet teveel marge verdwijnt. Corendon ziet de ontwikkeling naar meer luxe tijdens het reizen. Voor het eerst zet de prijsvechter een luxe merk op.

Corendon presenteert op de beurs Masters of LXRY haar luxe Premium Selection. Met de Premium Selection onderstreept Corendon dat ook voor de reiziger die luxe en comfort zoekt er genoeg keuze is in haar aanbod. Corendon neemt dit jaar voor het eerst deel aan Masters of LXRY. Speciaal voor de bezoeker van dit luxe event is een Premium Selection brochure gemaakt met de allerbeste 4- en 5-sterrenhotels. De selectie is gemaakt op basis van kwaliteit, gastvrijheid en een hoog serviceniveau. Daarnaast zijn ook de klantbeoordelingen in de selectie meegenomen.

Op de speciale openingsavond op donderdag 12 december werd het eerste exemplaar van de Premium Selection brochure door Corné Hoogendoorn, Director Marketing van Corendon, overhandigd aan Yves Gijrath, de bedenker en CEO van Masters of LXRY.

Op de Masters of LXRY kan men onder andere kennismaken met het Titanic Mardan Palace, één van de hotels in het Premium Selection aanbod van Corendon. Dit hotel is een eerbetoon aan de rijke en kleurrijke historie van Turkije en brengt je terug naar de tijd van weelderige luxe van het Ottomaanse Rijk. Het vijfsterrenhotel is een samensmelting van het sprookjesachtige Midden-Oosten en de moderne 21e eeuw. Het is misschien wel het meest luxe resort aan de Middellandse Zee met het grootste zwembad van Europa en maar liefst zeven a? la carte restaurants.

Trefwoorden: reizen, luxe, prijsvechter

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...