Geplaatst op: 06-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

De afgelopen weken heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland zich ingespannen om voor de Rode Kruis Bloesemtocht een Google Ad Grants account aan te vragen, en met succes. Sinds 2 december 2019 mag de Stichting Rode Kruis Bloesemtocht gebruik maken van een mediabudget van $10.000 per maand ($120.000 op jaarbasis). Dit budget wordt ingezet voor AdWords campagnes ter bevordering van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van de Bloesemtocht evenals het stimuleren van kaartverkoop. Dankzij de specialiteit van RBT Rivierenland op het gebied van online marketing is de Google Ad Grants activatie tot stand gekomen.


Ondersteuning Google aan goede doelen

Google Ad Grants is een non-profit versie van Google Ads (voorheen AdWords). Het kan gezien worden als een fonds waarbij Google goede doelen met een ANBI-status steunt met de mogelijkheid om AdWords campagnes te draaien. Dankzij de inzet van Google Ad Grants zijn non-profit organisaties zichtbaarder in de zoekmachine, wordt er gericht geadverteerd op de juiste doelgroepen en krijgen conversies een boost, waardoor het budget efficiënt wordt besteed.

Wandelen langs de bloesem

De Rode Kruis Bloesemtocht is een jaarlijks terugkerend eendaags wandelevenement die door de mooiste delen van de Betuwe voert. De routes leiden dwars door boomgaarden en over terreinen die normaal gesproken niet toegankelijk zijn voor publiek. Deelnemers wandelen over dijken, door uiterwaarden en dwars door fruitboomgaarden die volop in de bloesem staan. Hans van Kranenburg (voorzitter van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht): "We zijn erg content met de hulp die RBT Rivierenland heeft geboden. Het stelt onze organisatie in staat om met het beschikbare mediabudget onder andere meer vrijwilligers te werven, nieuwe sponsoren aan ons te binden en meer online exposure te genereren.”

Over Stichting Rode Kruis Bloesemtocht

De Stichting heeft als doel het verwerven van fondsen ten behoeve van het Rode Kruis. Dit doel probeert zij te verwezenlijken door het organiseren van, onder andere, een wandelsportevenement en sponsorwerving en/of andere fundraisingactiviteiten, zodat in de materiële behoefte van de stichting en het door haar nagestreefde doel kan worden voorzien. De Stichting Rode Kruis Bloesemtocht bestaat uit meer dan 500 vrijwilligers. In 2020 vindt alweer de 28e editie van de Rode Kruis Bloesemtocht plaats op 18 april.

Link: https://rodekruisbloesemtocht.nl/
Trefwoorden: Goede doelen fonds, Google, Rode Kruis Bloesemtocht, mediabudget

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...