Geplaatst op: 16-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Mariska Snoek.
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de sprekers voor vakadag Marketing D-day bij Emesa in Amsterdam. Waarom is dat waardevol?

Mariska heeft enkele jaren geleden met het management en extern adviseur Martin van Kranenburg duidelijke keuzes gemaakt, waarmee zij zich onderscheidden tussen al die andere accommodaties. 

Snoek heeft daardoor het hele proces gevoed en ze werkt nog steeds met de keuzes die toen zijn gemaakt. Dat maakt haar een prachtige aanwinst voor Marketing D-Day op donderdag 3 oktober. Niet alleen de strategie kent ze als geen ander maar ze kan ook uitleggen waar ze in de praktijk mee werkt. Wat werkt goed en wat niet? Dat zijn net de punten die andere marketeers en managers willen weten.

Gewaagde omslag in doelgroep

Stoetenslagh biedt midden in Nederland een strandvakantie aan en richt zich op gezinnen met kinderen en tieners. Juist vanwege de doelgroep (gezinnen die beslissen maar ook tieners met hun eigen wensen) was online marketing voor Stoetenslagh cruciaal. 

Daarbij hield zij samen met het management de online strategie scherp in de gaten. Jongeren en gezinnen willen graag een strandvakantie maar hoe richt je de marketingmix dan in voor de boekingen? Twee jaar geleden werd de strategie bijgesteld en wat zijn nu de leerpunten in de praktijk?

Mariska Snoek maakt deel uit van het team van 8 sprekers voor Marketing D-Day. 
Uiteraard wordt gezorgd voor goede netwerkmomenten.

Trefwoorden: marketing, accommodatie, camping, leisure, Emesa

CELTH
 





||| Nieuws |||

18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
15/03/24
Exclusief voor leden
Alle aandelen Alpenpark Neuss over naar SnowWorld
Vandaag meldt SnowWorld dat het de resterende aandelen van Alpenpark Neuss (nabij Düsseldorf, Duitsland) heeft overgenomen.
15/03/24
Exclusief voor leden
Gelderland steunt fietsponten met maximaal half miljoen euro maar dat is niet genoeg
De provincie Gelderland gaat gemeenten voortaan voor 50% structureel ondersteunen bij het dekken van exploitatietekorten boven de 50.000 euro, met een maximum van 500.000 euro voor alle veren gezamenlijk per jaar. Dat is niet genoegd, meldt de Veerpontencoalitie.
15/03/24
Ontwikkeling ‘Knopen Lopen Zuid-Limburg' netwerk op volle toeren
De zestien gemeenten, de Provincie Limburg en Visit Zuid-Limburg zijn sinds 2017 bezig met de ontwikkeling van het nieuwe wandelnetwerk. Het nieuwe netwerk gaat gepaard met nieuwe knooppuntenpalen inclusief QR-codes waarmee de wandelaar extra informatie kan opvragen.
15/03/24
ZooParc Overloon bouwt verblijf voor nieuwe diersoort: nevelpanters
Eind maart start de bouw van het nieuwe verblijf in ZooParc Overloon voor de komst van nevelpanters. Het park wil bijdragen aan het opbouwen van een reservepopulatie van deze kwetsbare diersoort.
15/03/24
Visit Wadden roept op om drones thuis te laten bij bezoek aan Waddengebied
Uit recent onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen blijkt dat drones voor recreatief gebruik vogels kunnen storen. Daardoor worden hun overlevingskansen verkleind.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).

||| Agenda |||

19/03/24
19/03/24 t/m 19-03-24: hét kennisevent van de recreatie: Embrace.
Booking Experts organiseert op 19 maart 2024 de tweede editie van het kennisevent Embrace Growth: vo...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...