Geplaatst op: 20-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof
Midden links directeur Bart Siemerink en rechts Pieter Elbers. Foto: Keukenhof.

Keukenhof, de topattractie van Nederland in het voorjaar, is zeventig jaar jong. Flower power is het thema van 2019 en het past goed bij Keukenhof want ieder jaar levert de locatie power aan toerisme. Opvallend detail: Pieter Elbers de Nederlandse topman van KLM verrichtte de officiële openingshandeling.

De officiële openingshandeling is verricht door Pieter Elbers, CEO van KLM. Hij benadrukt hiermee het belang van Keukenhof voor de toeristische sector, meldt Keukenhof. Het park is vanaf donderdag voor het publiek geopend.

Flower Power, de kracht van bloemen

Flower Power is het thema van Keukenhof in 2019. Bloemen inspireren mensen. In Keukenhof verbinden de bloemen mensen uit de hele wereld, die samen genieten van tulpen, geuren en kleuren. Holland is wereldberoemd om de prachtige bloembollenvelden en alle soorten bloemen die er gekweekt worden. Met felle kleuren, hippies, peace & music staat Flower Power voor de sfeer van begin jaren '70. Een prachtig thema om de 70ste Keukenhof mee te vieren.


In het Flower Power bloemenmozaïek, het grootste mozaïek in deze attractie, zijn 50.000 bollen in twee lagen geplant. Het staat nu al mooi in bloei, klaar voor mooie foto’s en selfies. Daarnaast staan de bloemenshows in het Oranje Nassau Paviljoen geheel in het teken van het Flower Power en zijn de inspiratietuinen aan het thema gewijd.


Pieter Elbers, CEO van KLM, vervulde een belangrijke rol in de openingsceremonie. De muzikale invulling stond geheel in het teken van Flower Power. Patricia van Haastrecht en Hans van Heiningen zongen Aquarius en Karin Bloemen bracht een medley ten gehore als voorbode op het Keukenhof lenteconcert. De bijeenkomst is afgesloten met een dansvoorstelling van Total Move.


Meer dan 1 miljoen bezoekers?

Keukenhof is vanaf donderdag 21 maart voor het publiek geopend. Bij de sluiting op 19 mei 2019, hebben volgens de schatting van het park meer dan 1 miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld de bloemententoonstelling bezocht.
Trefwoorden: bloemen, Nederland, Holland, Keukenhof, toerisme

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...
02/05/16
Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat e...
15/12/15
Krijgt Nederland een themapark voor 50-plussers?
Op de Business Leisure Days presenteerde Marie-Lousie Loomans in het Pleisureworld Paviljoen ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/05/19
Exclusief voor leden
Ondanks mooie zomer meer bezoek voor top Europese attractieparken
De twintig grootste Europese attractieparken hebben vorig jaar 66 miljoen bezoekers getrokken, 3,1% meer dan in 2017. De groei werd wat getemperd door de mooie en lange zomer in Europa.
10/05/19
Exclusief voor leden
Hippe vloggers in attractieparken trekken jeugd
Vloggers en fandagen van deze vloggers, het wordt een vast gegeven voor attractieparken in Nederlan...
09/05/19
Exclusief voor leden
Scheepvaartmuseum verandert van koers
Twee nieuwe vaste presentaties. De nieuwe koers van Het Scheepvaartmuseum sluit aan bij de missie van het museum: Water verbindt werelden.
09/05/19
Exclusief voor leden
Eerste Legosteen voor Legoland Discovery Center Scheveningen
Gisteren is de eerste Legosteen gelegd voor het eerste Legoland Discovery Center in Nederland.
07/05/19
5 redenen voor jouw bezoek aan Vakdag Het vakantiepark van de toekomst
Wil je rendement uit je vakantiepark verhogen? Je park in kwaliteit en duurzaamheid verbeteren?
07/05/19
Europa-Park is leukste uitje over de grens
Europa-Park is door de leven van de ANWB uitgeroepen tot Leukste uitje over de grens. Op de tweede plaats eindigde Irrland en Disneyland Parijs. De verkiezing werd voor de negende keer georganiseerd.
30/04/19
Exclusief voor leden
Veiligheid trampolineparken ter discussie
De veiligheid bij trampolineparken staat ter discussie. aarlijks belanden 8.000 mensen op de eerste hulp na een ongeval met een trampoline. De NVWA gaat nu samen met het ministerie van VWS onderzoek doen naar de veiligheidsbeleving van trampolineparken.
29/04/19
Exclusief voor leden
Nieuwe eigenaar voor Slagharen?
Vakantie- en attractiepark Slagharen krijgt mogelijk een nieuwe eigenaar. Moederbedrijf Parques Reunidos heeft volgens de NOS een overnamebod gekregen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk