Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2018
Auteur: Marc Gerlings

Tourism Management Inholland Rotterdam pakt eerste plaats

Tourism Management Inholland Rotterdam pakt eerste plaats
Foto: Inholland.

Van de Nederlandse toerismeopleidingen staat de opleiding Tourism Management van Inholland Rotterdam bovenaan, zo blijkt uit het onderzoek Beste studies 2018 van Elseviers Weekblad. Met een gemiddelde van 75 punten krijgt de opleiding een dikke voldoende van de studenten. Ze zijn vooral te spreken over de faciliteiten (85 punten), het onderwijs (79 punten) en de toetsing (75 punten).


"Ik ben heel blij dat ik anderhalf jaar geleden heb besloten deze opleiding te gaan volgen”, zegt tweedejaars TM-student Nova van Wieringen in een bevestigende reactie op het goede nieuws. "Er heerst een fijne sfeer in de gangen, de docenten zijn heel begaan met de studenten waardoor je echt het gevoel krijgt dat je wordt gezien. Ze vragen ons bovendien regelmatig naar hoe de opleiding beter kan. Onze voorgedragen oplossingen of verbeteringen worden serieus genomen. Er wordt dus echt naar de studenten geluisterd waardoor wij ons gewaardeerd en betrokken voelen bij de opleiding!”


Taart en zonnebrillen

Vanzelfsprekend is ook het docententeam zeer te spreken over de ereplek in de special van Elsevier. "Wij zijn als creatief en innovatief docententeam heel blij met deze behaalde titel!”, zegt TM-docent Wendy Raaphorst. "Dit is een opleiding waarbij de student centraal staat en coaching krijgt naar zijn toekomst in de reisbranche. Al tijdens zijn studie heeft de student daar volop contact mee.” Uit blijk van dank voor docenten en studenten is er taart besteld en zijn er zonnebrillen uitgedeeld met de tekst ‘TM 010 Gewoon de beste’.


In de jaarlijkse special Beste studies 2018, die net als de Keuzegids HBO 2019 deze week verscheen, geeft Weekblad Elsevier aan hoe tevreden studenten zijn over hun opleiding op universiteiten en hogescholen. Het onderzoek is gebaseerd op oordelen van studenten over hun opleiding in de Nationale Studenten Enquête (NSE) van 2018. In de ranglijst van brede hogescholen staat Inholland op de dertiende plaats.


De oordelen in Beste studies over Tourism Management zijn grotendeels gebaseerd op de oordelen van studenten in de Nationale Studenten Enquête 2018. Studenten geven daarin onder andere positieve oordelen over de inhoudelijke deskundigheid van docenten, de mate waarin je betrokken wordt bij de verbetering van de opleiding en de inhoud van de opleiding.


'Je leert hier een vak waarmee je middenin de wereld komt te staan'

De opleiding Tourism Management aan Hogeschool Inholland onderscheidt zich op een aantal punten, staat in de special van Elsevier. "We garanderen een relevant programma met veel nadruk op praktijk gerelateerd onderwijs. Je leert hier een vak waarmee je middenin de wereld komt te staan. Verder kun je rekenen op veel persoonlijke aandacht en kleinschaligheid. Je eigen inbreng en creativiteit krijgen alle ruimte. We hebben geweldige partnerships met internationale spelers, en er is binnen deze opleiding veel ruimte voor studie- en taalreizen.”

De resultaten van Elsevier per opleiding vind je hier.


Trefwoorden: toerisme, opleiding

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.