Geplaatst op: 06-08-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Marketingactie met flessenpost van Toverland

Marketingactie met flessenpost van Toverland
Op diverse stranden en in grachten en meertjes in heel Nederland zijn zo’n honderd flessen aangespoeld. Ze zijn van Toverland die de eerlijke vinders beloond met vier entreekaartjes voor het attractiepark. Met deze ludieke marketingactie wil Toverland haar nieuwe themagebied Avalon met de achtbaan Fenix en mysterieuze bootattractie Merlin’s Quest en het nieuwe entreegebied Port Laguna onder de aandacht brengen.


Een van de eerste flessen werd gevonden door de familie Verrijt-Fleuren tijdens een wandeling met de honden. "We zijn superblij met de magische fles”, vertelt moeder Anke. "We komen de fles snel langsbrengen!” Toverland roept iedereen op om mee te zoeken en de gevonden flessen via social media te delen met de hashtag DiscoverYourOwnMagic.


Het verhaal achter de flessenpost

Op het strand van havenstadje Port Laguna, het nieuwe entreegebied van Toverland, spoelen regelmatig magische flessen aan. Deze flessen worden verzameld door de Familie Magistralis en vervolgens getest op goede magie in het mysterieuze Magiezijn. In de spannende Magiezijn-show, die vanaf vrijdag weer te zien is, worden bezoekers uitgenodigd om de flessen samen met de Familie Magistralis te testen. Zo ook de flessen die vandaag in Nederland zijn aangespoeld. "Met deze flessenpostactie willen wij laten zien dat een bezoek aan Toverland garant staat voor een magisch dagje uit voor het hele gezin”, aldus Carin van Berkel, Commercieel Directeur. "Magie is voor alle leeftijden.”

Trefwoorden: attractieparken, acties, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...