Geplaatst op: 26-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campagne Groot Gelders Avontuur 2018 van start

Campagne Groot Gelders Avontuur 2018 van start

Vandaag start de kidscampagne ‘Groot Gelders Avontuur’. Een campagne die (potentiele) bezoekers moet inspireren erop uit te gaan in de Gelderse streken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) en er de meest coole attracties, spannende kastelen en uitdagende klimbossen te ontdekken. Binnen de campagne draait alles om een ‘Gelderse streken bucketlist’ met dingen die je als kind echt gedaan móet hebben in de Gelderse streken. De belevingswereld van het kind vormt het uitgangspunt, aangezien zij de belangrijkste beïnvloeder zijn van het dagje uit.


 De campagne start vandaag met een groot media-offensief op radio, tv en online om het platform grootgeldersavontuur.nl aan te jagen. Op NPO 3 bij Zapp is een fonkelnieuwe tv-spot te zien, de radiocampagne is te horen op de landelijke radiozenders Sky Radio, Q-Music en 100%NL als ook op alle dertien regionale zenders. Daarnaast draait er een preroll- en online display-campagne.

 

Op grootgeldersavontuur.nl ontdekken de kinderen door het invullen van een vragenlijst of ze een sportieveling, natuurvriend of weetjesvreter zijn. Op basis van dit persoonlijkheidsprofiel wordt een bucketlist met activiteiten in de Gelderse streken getoond, die zij kunnen delen met familie en vrienden.

 

De kinderen zijn met de digitale quiz al virtueel op avontuur geweest in de Gelderse streken. Met een Groot Gelders Avontuur doe-boekje in de hand, afgestemd op de belevingswereld van het kind komen de Gelderse streken pas écht tot leven. De content is een mix vol leuke activiteiten voor kinderen, zoals puzzels, raadsels, quizjes, weetjes, en verhalen. Naast verspreiding bij vakantieparken en campings in de Gelderse streken wordt het boekje meegezonden met OKKI, National Geographic Junior en Kidsweek.


Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In 2017 bezochten meer dan 1 miljoen gezinnen met kinderen de Gelderse streken. Groot Gelders Avontuur maakt onderdeel uit van het programma Gelderse streken.

Gelderse streken is een gezamenlijk initiatief van de vier Gelderse Bureaus voor Toerisme: VisitVeluwe, Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=EPjSryfshGw
Trefwoorden: Campagne, media, kinderen

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...