Geplaatst op: 06-06-2018
Auteur: Marc Gerlings

Fusie bij veilingplatformen

Fusie bij veilingplatformen

Auctio, met BVA Auctions als bekendste label, en Troostwijk Auctions & Valuations fuseren en vormen samen het grootste online veilingplatform van Europa. "Een logische stap”, aldus CEO’s Ghislaine Duijmelings (Troostwijk) en Herberth Samsom (Auctio). "We bundelen technologie, veilingexpertise en marktkennis. Onze kopers vinden nu nog meer interessante items. En onze verkopers bereiken in één klap een nog groter internationaal koperspubliek. Onze experts weten precies waar de juiste kopers zitten.” Troostwijk veilde in de afgelopen jaren ook objecten in leisure en recreatie.

Eén bedrijf, meerdere merken
"Veilen draait steeds meer om technologie, data en marketing. Die expertise en investeringen voegen we nu samen onder de holding TBAuctions”, aldus Samsom. "Troostwijk en BVA blijven onze voornaamste merken. We vullen elkaar in de markt uitstekend aan. Elke verkoper kan bij ons terecht. Op basis van data weten we via welke merken en kanalen je de beste opbrengst realiseert.”


"We bieden nu 1,5 miljoen items (kavels) per jaar aan in 6700 veilingen. We zitten in 18 landen en kopers komen van over de hele wereld. Dan heb je het elke maand over meer dan 6 miljoen bezoeken en bijna 100 miljoen pageviews. Voor kopers is veilig kunnen kopen en bieden van groot belang. We zijn een uitstekend alternatief voor reguliere verkoopkanalen. Een groot aanbod en de spanning van het bieden spelen daarbij een grote rol.”


Focus op specifieke sectoren
Het bedrijf gaat zich nog sterker focussen op specifieke sectoren en groeibranches in heel Europa. Een kleine greep: kunst & antiek, onroerend goed, agrarisch, metaalbewerking, foodprocessing, bouw, infrastructuur, logistiek & transport. Samsom: "In sommige landen en sectoren is veilen als verkoopmethode nog niet zo ingeburgerd. Ook daar gaan we veilingen duidelijk op de kaart zetten als de ultieme verkoopmethode. Er zitten bij ons in totaal 350 medewerkers klaar om je te helpen waarde te verzilveren.”

Topics:Leisure
Trefwoorden: leisure

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...