Geplaatst op: 30-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Otravo door fusie met Travelgenio in Europese top-5 online reisagenten

Otravo door fusie met Travelgenio in Europese top-5 online reisagenten
v.l.n.r. Sebastian Barbagallo (CFO Travelgenio), Pablo Albera (CTO Travelgenio), Sjors Grijpink (CTO Otravo), Martin Hulsman (CFO Otravo), Hans van Hoffen (CCO Otravo), Mariano Pelizzari (CEO Travelgenio)
Otravo, moederbedrijf van onder andere Vliegtickets.nl, dé VakantieDiscounter, Flygstolen en Greitai, fuseert met de Spaanse online reisagent Travelgenio. Door de fusie met deze online travel agent uit Madrid stoot Otravo door tot de top-5 van online aanbieders van vliegtickets en vakantiereizen in Europa. Het is de vierde transactie op rij sinds de toetreding van investeerder Waterland als meerderheidsaandeelhouder in 2016. Eerder werden de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen, de VakanietDiscounter en online ticketverkoper Interneto Partneris ui Lithouwen overgenomen.


Met de strategie om klanten via metazoekmachines tickets te leveren tegen zeer aantrekkelijke prijzen is Travelgenio sinds de oprichting in 2010 in rap tempo uitgegroeid tot een speler van formaat, met een jaaromzet van meer dan € 950 miljoen. De combinatie is een van de grootste online reisagenten in Europa met een gezamenlijk sales volume van € 1,6 miljard. De Duitse mededigingsautoriteit is op de hoogte gebracht.


Samen groeistrategie vormgeven

Beide partijen zien veel voordelen bij deze fusie. Hans van Hoffen, Chief Commercial Officer van Otravo, stelt: "Met deze strategische transactie zetten wij een belangrijke stap richting een global footprint. Daarnaast kunnen wij samen economische schaalvoordelen bereiken waar de consument beter van wordt. Na deze fusie zijn we een top vijf speler in Europa en gereed om een wereldwijde speler te worden.”


Trefwoorden: reisbranche, vakanties, tickets, luchtvaart, touroperatos, reisbranche

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk